середа, 11 листопада 2020 21:00

Видавець розповів, що потрібно для зростання книжкового ринку України

Автор: Тарас Подолян
  Книжка має бути реактивною – враховувати запити та ключові меседжі сучасної аудиторії — Богдан Горбай
Книжка має бути реактивною – враховувати запити та ключові меседжі сучасної аудиторії — Богдан Горбай

Без кроку в напрямі аудиторії видавці не мають ніякого шансу. Далі справа за розвитком продукту та сервісу.

Про це в інтерв'ю журналу "Країна" говорить директор видавництва Yakaboo Publishing Богдан Горбай. Розповів про стан українського книжкового ринку.

"Вплинути на купівельну спроможність українців у нас не вийде, - каже Горбай. - Можемо лише вболівати, щоб у покупця залишалися кошти і на літературу також. А поміж тим маємо намагатися робити книжку потрібною, максимально інтегрувати її у щоденне життя. Якщо допомагатиме вирішувати проблеми, підказуватиме, буде зрозумілою та не банальною – тоді має шанс.

Майбутнє за молодими батьками та їхніми дітьми. Саме молодь спричинила ріст книжкового ринку 2015-2020 років. У спілкуванні переходять усе більше на українську. Відвідують інші країни, насичуються досвідом звідти, імпортують цікаві рішення та тренди. Молоді раціоналісти є двигунами теперішнього попиту на книгу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нонфікшн – це крок до аудиторії, яка не читає - видавець

Ключовими проблемами для українського книжкового ринку були дорожнеча оренди для ритейлу, відсутність фінансової подушки у кризових ситуаціях для компаній, погане планування видавництв і малі наклади з більшою собівартістю. Карантин оголив їх, актуалізував. Тепер ми повинні не тільки відповідати на виклики сьогодення, а й швидше адаптуватися до нових умов. Зокрема перелаштовувати свій маркетинг і потенціал у діджитальну сферу. Поєднувати різні джерела інформації, збільшувати вагу продукту через додаткові фішки. Це може бути відео на YouTube, спілкування з письменниками через соцмережі, подкаст чи посилання на більше інформації в публічному доступі. Без цього літературі буде важко втриматися на плаву.

Книжка має бути реактивною – враховувати запити та ключові меседжі сучасної аудиторії. Тоді вдасться сформувати власне український продукт, продовжити розробку свого фірмового стилю на світовому книжковому ринку, визначити свої сильні ніші. Тільки так можемо розраховувати, що наш ринок буде зростати. Як і рівень читання всієї країни".

Повну версію матеріалу читайте в журналі "Країна" від 12 листопада.

Богдан Горбай народився 3 серпня 1987-го в селищі Дашава Стрийського району на Львівщині. Батьки - інженери-будівельники. Закінчив Львівський національний університет імені Івана Франка за спеціальністю "політичні інститути та процеси". Зі студентських часів займався дистрибуцією сучасної української літератури у Червонограді та Львові. У 2006-2008 роках працював кур'єром, продавцем у львівських видавництвах "Кальварія", "Літопис", "Видавництво Старого Лева". У 2008-2010 роках - менеджером з продажу в "Астролябії". Протягом 2011-2019-го пройшов шлях від менеджера з продажу до комерційного директора "Видавництва Старого Лева". З лютого 2019-ого - директор Yakaboo Publishing.

"Книги у моєму житті були завжди, а з 17 років можу називати себе книжковим амбасадором - дарувати, рекомендувати, знаходити і продавати книги стало повсякденним життям. Тому робота є логічним продовженням захоплення, хоча читати так багато, як раніше - не виходить. Максимум 50 книг на рік. Улюблений жанр - наративна література, автор - Харукі Муракамі. Ціль - книга, видана українською накладом понад 100 тис. примірників".

Зараз ви читаєте новину «Видавець розповів, що потрібно для зростання книжкового ринку України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі