12 березня зірка грузинського балету Ніна Ананіашвілі станцює балет "Баядерка" на сцені Київської опери. Її запросив до Києва художній керівник української балетної трупи Денис Матвієнко.
Танцівник каже, що через брак державної підтримки український балет не може похвалитися частими прем'єрами, на відміну від грузинського.
- У нас артистів балету вдвічі більше. У Грузії 70, у нас 170. І дай Бог, щоб у нас одна велика прем'єра і дві маленьких пройшло. В Грузії ж щороку 5, серед яких три великих. Не всі завжди думають, що ми єдине ціле і всі повинні працювати на успіх. Дуже часто в таких організаціях кожен думає про власний успіх.
- Чому квитки на прем'єрну "Баядерку" були по 300 гривень, а зараз доходять до 2000?
- Я сам дивувався, чому на прем'єрний спектакль "Баядерка" квиток коштував 300 гривень. Я сам купив на свою прем'єру 20 квитків. Я міг взагалі три ряди купити. Я не розумію, чому так дешево, якщо чесно. Знаю, що квиток на балет повинен бути доступним для всіх. Але я вважаю, що це неповага - так дешево оцінювати нашу роботу. Практично ціна квитка в кінотеатр. Але кіно можна дивитися по 10 сеансів на день, і ти побачиш те саме.
У нас кожен вихід на сцену - унікальний. Театр - це не стадіон стотисячний. Тут 1200 посадочних місць. На мій погляд, у першому театрі країни повинні бути аналітики, які мали б аналізувати купівельну спроможність глядачів. Якщо у нас на рядовий спектакль - "Лебедине озеро" - квитки по 600-800 гривень, то як можна ставити ціну в 300 гривень на прем'єру? Це свідчить, що маркетингу в театрі не існує.
- Чи довго переконували Ніну виступити в Києві?
- Кілька тижнів вона вагалася. Ця "Баядерка" за її участю унікальна і можливо, остання. Ніна вже багато років на сцені. Я працюю не так довго, і вже відчуваю важкість. Наші молоді балерини були здивовані: сама Ананіашвілі, і так спокійно розмовляє на репетиції; не тримає пальці віялом. Дівчата вчора застудилися, але все одно танцюватимуть сьогодні, тому що це на одній сцені з Ананіашвілі.
- Як працюєте з трупою?
- У мене є електрошок для артистів балету - підзарядив, і вони відразу краще танцюють. Намагаюся знайти підхід до кожного індивідуально.
- Наскільки сьогодні артисти балету України затребувані за кордоном?
- Українські імена очолюють кращі театри світу. Наша земля завжди народжувала талановитих красивих людей. Інша річ - наша держава ніколи не ставила собі за мету якось утримати ці таланти і абсолютно не реагувала на їх від'їзд. Візьмімо того ж Ратманського. Пам'ятаю його перші кроки як хореографа в Києві. Нікому тут це не було потрібно. Я не кажу про глядача, кажу про тих, хто можуть підтримати. Чим це все закінчилось - Ратманський поїхав, зараз він один з найбільших хореографів світу й очолює театр балету в Америці. Ну що тут скажеш?
- Як проходить ваш ранок в день прем'єри?
- Після того, як у мене народилася дитина, я прокидаюся автоматично о 7.15, з задоволенням о 8 міняю памперси. Після того, як я став керівником, стало трохи складніше. Якщо раніше в день вистави я вимикав телефон, абстрагувався і відпочивав, то зараз я не можу собі дозволити цього. Хоча іноді таки дозволяю, тому що розумію, що мені потрібні сили. Щоб бути в формі, мені потрібно виспатися, добре поїсти о годині 3-4 дня і сконцентруватися перед виставою.
Коментарі