Єлена Лаццаріні, дослідник з Університету Пізи заявила в своїй новій книзі, що художник Мікеланджело Буонарроті створив відому фреску "Страшний суд" під враженням від гомосексуальних сцен, що відбувалися в лазнях того часу, пише газета The Daily Telegraph.
У своїй книзі "Нагота, мистецтво і пристойність: естетичні зміни в мистецтві XVI століття" дослідник стверджує, що Мікеланджело почерпнув велику частину своїх знань про чоловічу анатомію зі своїх частих візитів в гей-борделі і турецькі лазні, які розташовувалися в далеких закутках Риму. Крім того, Лаццаріні зазначає, що в гомосексуальній орієнтації великого художника упевнені багато істориків.
Фреска "Страшний суд", яку Мікеланджело малював з 1537 по 1541 роки, покриває стіни вівтаря Сикстинської капели у Ватикані. Зображення демонструє друге пришестя Христа і Апокаліпсис, під час яких людські душі відправляються в пекло або в рай.
Фреска рясніє сценами, в яких чоловічі фігури сплітаються в обіймах і цілуються. Лаццаріні вважає, що це "безперечно, говорить про їхню гомосексуальну природу". Мистецтвознавець також пише, що "напружені м'язи чоловіків", котрі промальовані на фресці, і "анатомічні гримаси болю на їхніх обличчях" узяті з реального життя під час відвідин Буонарроті лазень, в яких були всі умови як для водних процедур, так і для сексуальних контактів.
Коли фреска була написана, такий явний опис Мікеланджело голих чоловічих тіл викликало обурення католицької церкви, і художника звинуватили в непристойності і непотребстві. Бьяджо да Чезена, папський церемоніймейстер того часу, заявив, що фреска більше підходить для "громадської лазні й таверні", ніж до місця поклоніння. Після смерті Буонарроті, художнику Даніеле де Вольтерра (Daniele da Volterra) було доручено закрасити геніталії зображених на фресці людей, за що він отримав прізвисько "штанописець".
Коментарі
6