Роботи радикальних британських художників Джейка і Діноса Чепменів, чиї роботи не раз опинялися в центрі скандальних історій, покажуть на виставці "Кінець веселощів", ??яка відкриється в будівлі Головного штабу в Петербурзі в рамках програми "Ермітаж XX/XXI" 5 жовтня.
В експозиції, як розповів її куратор, завідувач сектором сучасного мистецтва Ермітажу Дмитро Озерков, особливу увагу буде приділено історичним паралелям творчості Чепменів і Гойї, а також антифашистській серії британських художників. Над нею брати працюють близько десяти років. Нацисти там постають жалюгідними людьми, чиє зло обертається проти них самих. "Кінець веселощів" - частина цієї серії, зроблена спеціально для показу в Ермітажі, і центральна робота на виставці. Вона представляє із себе укладені в дев'ять вітрин тривимірні колажі з батальними сценами, придивившись до яких, можна виявити, що солдати Вермахту вбивають і мучать один одного, а не супротивників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Демієн Герст подарував свою роботу ресторану
"Сам проект важливий для нас через діалог старого і нового. У Гойї це серія "Біди війни", до речі, не видана за його життя, Чепмени розвивають цю тему виходячи з реалій сьогодення. У Росії та Санкт-Петербурзі найстрашніше було , звичайно ж, під час Другої світової війни, під час блокади. Для нас цей жах багато в чому є визначальним і важливо пам'ятати, що він був, і пам'ятати, що антифашизм важливий для нас як ідеологія, і що ця жорстокість повинна бути замкнена і засунута в музей, у сховищі", - розповів Озерков.
Куратор висловив сподівання, що цей проект буде прийнятий з розумінням і, головне, як антифашистське висловлювання.
Також на виставці будуть показані дві графічні серії Чепменів: одна зроблена на основі гравюр Гойї, інша є авторськими малюнками художників, які продовжують тему "Бід війни", виходячи з реалій 20-21 століть - теракту в США 11 вересня 2001 року, війни в Іраку. Паралельно будуть показані малюнки Гойї із зібрання Ермітажу.
Брати Чепмени, нарівні з Демієном Герстом і Трейсі Емін, належать до групи "Молодих британських художників", що утворилася на початку 1990-х . Спочатку їх показав у своїй галереї Чарльз Саатчі, а через п'ять років, в 1997 році, в Королівській академії мистецтв пройшла виставка "Сенсація", що затвердила статус художників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Лондоні представили гральні карти, створені відомими художниками
Експозиція, тим не менше, була розкритикована і в пресі, і глядачами, і мером Нью-Йорка Рудольфом Джуліані, коли її показували в США. Особливе невдоволення викликали складений з відбитків дитячих долоньок портрет дітовбивці Майри Хиндлі Маркуса Харві - в Лондоні на знак протесту його закидали яйцями та залили чорнилом, а Бруклінський музей був позбавлений держпідтримки через виставку загалом та роботу "Діва Марія" Кріса Офілі, в якій як матеріал використовувався гній.
На цьому тлі робота Чепменів "Діяння заради мертвих" - переосмислена і виведена в площину скульптури гравюра Франсиско Гойї з трьома понівеченими солдатами - і скульптура "Зиготна акселерація" були зустрінуті відносно спокійно.
Як правило, брати створюють свої проекти, використовуючи манекени або маленькі фігурки, які певним чином розфарбовуються і складаються в закінчені скульптурні композиції. Або ж вони беруть графіку чи живопис відомих і безіменних авторів й допрацьовують їху своєму дусі. Наприклад, юній панночці з портрета невідомого художника вікторіанської епохи замість рум'янцю домальовують трупну пляму, а благовидний пан у фраку отримує вухами гнома і розрізаний від вуха до вуха рот. Винятком є ??акварелі Гітлера, яким, навпаки, домальовують яскраві квіточки, веселку і сонце.
Коментарі