Київська художниця Віра Крутиліна зобразила героїв британського драматурга XVI ст. Вільяма Шекспіра, підкресливши їхні негативні сторони.
У столичному Центрі Леся Курбаса триває виставка "Зала трагедії" - представлені портрети героїв з трегедій "Макбет" і "Гамлет".
Леді Макбет, що заради захоплення влади вбиває короля Шотландії Дункана і спричиняє низку кривавих злодіянь, художниця намалювала як м'ясну тушу.
"Суцільна кров і шал від неї, - каже Віра Крутиліна. - Дивлячись на картину зверху вниз - бачимо закривавлену жінку у божевільному танці. А знизу вгору - це туша бика. Символ невиправданої жорстокості".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна змінюється завдяки волонтерам, а не державі - Наталя Пасічник
У композиції, присвяченій принцу датському Гамлету, зобразила героїв трагедії Розенкранца, Гільденстерна, Полонія і Офелію. На них націлена шпага Гамлета. Біля облич Розенкранца і Гільденстерна, яких Гамлет відправив на смерть, петлі для вішальників. Королівський радник Полоній зображений із ногами, намальованими крейдою. Гамлет заколов його, вважаючи за іншого. Офелія, кохана принца датського, яка збожеволіла й утопилася - постала у поліетиленовій плівці. В образі Гамлета - російський актор Василь Качалов.
"Гамлет - людина, яка красивими словами прикриває страшні вчинки, - каже художниця. - Послав на смерть своїх однокашників. Полоній також його жертва. Відверта людина би відвела килим - а потім уже пронизала шпагою. Гамлет вдарив закриту ковдру - це теж свідчить про темну сторону характеру. Ноги Полонія намальовані крейдою - як обводять жертви на місці злочину. Плівка, у яку загорнута Офелія - символізує воду і заразом натякає на схований у поліетилені труп. Режисери зазвичай показують Гамлета позитивним героєм. Хотіла підкреслити негативні відтінки героя".
Короля Клавдія художниця зобразила в образі українського актора Богдана Ступки.
Експозиція відкрилася на підтримку театрального центру "Пасіка", який припинив співпрацю із Києво-Могилянською академією, і шукає нове приміщення для репетицій.
Дмитро Богомазов поставив спектакль "Життя попереду"
Чоловік прийшов до сиротинця шукати сина. Тут більшість вихованців — діти повій. Матері оплачують їхнє утримання. Належить цей паризький притулок старій єврейці мадам Розі, яка пройшла нацистський концтабір. Маленький араб Момо — її улюбленець. Виховувала його в мусульманських традиціях.
Коментарі