Марія Бурмака — авторка і ведуча програми "Музика для дорослих", що вже кілька років виходить в ефірі телеканалу ТВі, — стала номінантом Національної телевізійної премії "Телетріумф" у номінації "Музична програма/фільм".
"Телетріумф" відзначає "найвагоміші досягнення українського телебачення в розбудові високих стандартів телемовлення". А чим для тебе є поняття "високі стандарти телемовлення"?
— Воно сьогодні гранично формалізоване і розмите. Ним прикривають, з одного боку, вульгарність деяких телепроектів, виправдовуючи це їх популярністю, а з іншого — відсутність зацікавленості аудиторії, киваючи на "високочолий" зміст продукту, а відтак і низький рейтинг. Насправді все просто. Високі стандарти криються у меті телевізійного продукту: чого він учить, який досвід передає і чи може бути прикладом для наслідування. А якщо казати простіше — проект відповідає високим стандартам, якщо вам не соромно, аби вашу програму дивилися ваші батьки і щоб ваші діти виховувалися на цьому телевізійному продукті.
Чи поділяєш ти думку про те, що роль телебачення в громадсько-політичному та культурному житті країни неухильно меншає? На твій погляд, такі процеси об'єктивні чи ситуацію необхідно змінювати?
— Я сказала б, що роль телебачення у світі трансформується і неухильно дрейфує в бік розваг. Тож українське телебачення цілком у контексті тенденцій. Щодо громадсько-політичного життя, то, приміром, різноманітні політичні ток-шоу мають вплив і викликають неабияку цікавість. А з приводу культурного контексту — то і "Музика для дорослих", і " Третій дзвінок " і Homo Sapiens, і "Арт City" (передачі, які виходять на ТВі. — "ГПУ") — це все проекти, які є унікальними. Вони, на мою думку, віддзеркалюють процеси нашого культурно-суспільного життя і впливають на нього. А оскільки перелічені проекти виходять на одному каналі — ТВі, недарма його обирає розумний і освічений глядач.
Наскільки український телепродукт конкурентоздатний? Якщо, на твій погляд, ні, то які твої рецепти зростання цієї конкурентоздатності?
— Український телепродукт цілком конкурентоздатний. Звісно, маю на увазі найкращі його зразки. Якщо говорити про великі шоу провідних каналів, то за своїми бюджетами і командами професіоналів, залучених до виробництва, вони є на рівні з аналогічними світовими шоу. Не рідкість також, коли інші країни купують українські передачі. Що ж до менш масштабних проектів, то, приміром, моя "Музика для дорослих" конкурентоздатна хоча б тому, що це — чи не єдина програма із живим звуком, у якій беруть участь цікаві музиканти, що для інших, більш "попсових" передач, є "неформатом". А завдяки онлайн-мовленню ТВі — мені про це говорили не раз — " Музику" дивляться у багатьох країнах, де є українська діаспора.
Що, на твою думку, потрібно зробити, аби підвищити зацікавленість українським телебаченням? Та й чи варто це робити, чи телебачення по всьому світі перетворюється на нон-стоп-шоу?
— Не боятися говорити правду в ефірі — оце і є секрет. Зрештою, того, хто говоритиме серйозно про серйозні речі, завжди слухатимуть і йому завжди довірятимуть. Отже, питання довіри до "телевізора", питання його репутації є, на мою думку, ключовим. І довіру, і репутацію здобути дуже складно, втратити дуже просто, а відновити — неможливо.
Чому ти вирішила брати участь у конкурсі "Телетріумф"? І що для тебе означає стати його номінантом?
— Я вважаю, що проект "Музика для дорослих", який понад два роки виходить на каналі ТВі, є унікальним і соціально значущим не тільки для українського культурно-музичного контексту, а й для українського телепростору загалом. На мою думку, це найкраща програма про українську сучасну музику для українських музикантів різних жанрів і для всіх, хто хоче відчути себе європейським народом європейської країни. Українська музика дає таку можливість. І програма "Музика для дорослих" — свідчення того.
Коментарі