101 український фільм показали на міжнародному кінофестивалі "Пролог" у столичному Будинку кіно. Фестиваль присвятили 50-річчю Інституту екранних мистецтв. Це колишній кінофакультет Київського університету театру, кіно й телебачення ім. Карпенка-Карого.
— Роман Балаян сказав, що ми його приємно здивували гарними роботами своїх студентів. Пару років тому такого ще не було, — каже ректор університету Олексій Безгін, 51 рік. — Мало який кіновуз може похвалитися двома "Золотими пальмовими гілками" з Канн. Хоча бюджет російського ВДІКу, представники якого приїжджали на "Пролог", — 23 мільйони євро. Їхня технічна база потужніша за "Мосфільм", але ми теж маємо камеру за півмільйона євро. Держава на рік нам виділила 23 мільйони гривень. Щоб забезпечити студентів сучасною апаратурою, університету довелося багато від чого відмовлятися.
Свої роботи також показали випускники кіноакадемій Грузії, Вірменії, Болгарії, Казахстану.
— Як учишся знімати на плівці, то більше розумієш кіно. Коли вручну вирізаєш кадр, а не просто натиском кнопки на комп'ютері, відповідальності за кожний прибавляється, — говорить режисер 24-річна Ірина Правило. На фестивалі вона показала свою дипломну роботу — екранізацію оповідання грузинського письменника Нодара Думбадзе "Кров".
— Уже була на кількох міжнародних фестивалях. Там усі з великою повагою ставилися до того, що наш університет дає можливість студентам працювати з плівкою. Коли летіла в Грузію, у Борисполі служба охорони телефонувала Безгіну. Перепитувала, чи маю право вивозить плівкову апаратуру з України. На кожен кадр маєш лише три дублі. Тому робили по 15 репетицій кожної сцени перед тим, як сказати "Мотор!". Знімала в горах непрофесійних артистів, які не розуміють російської. Тому вивчила всі діалоги грузинською й сама показувала акторам, як грати.
Коментарі