— У Бориспільському аеропорту митники дозволили сфотографувати на моніторі рентген-апарата багаж пасажирів. Одна валіза належала чоловікові похилого віку. Він занервував, побачивши мене з камерою. Зацікавили червоні кружечки, що відображалися на екрані. Коли відкрили валізу, виявилося, що це було печиво для онуків. Так і назвала картину — "Валіза з печивом", — розповідає художниця, 48-річна Тая Галаган.
У київській галереї "Карась" відкрилася її виставка "Багаж". Показують 12 робіт.
— Ідея малювати ручну поклажу виникла 10 років тому. Я тоді жила в Канаді. Багато подорожувала. Якось в аеропорту мою увагу прикувала картинка на моніторі. Валіза, яку просвічував митник, на екрані виглядала дуже яскраво. Подумала, що можу подібне створити за допомогою живопису. Речі мають різну ступінь щільності. Папір на просвічуванні матиме ледь жовтуватий колір, дерево буде у діапазоні від зеленого до помаранчевого, метал — від синього до фіолетового. Це поєднання кольорів дуже цікаве.
З приходом нових технологій традиційне мистецтво втрачає позиції. Живопис конкурує з фотографією, імітує її. Ручна графіка переходить у комп'ютерну. Але хоч живопис не може змагатися в технологіях, він може передбачати майбутнє мистецтва. Як це робили художники Казимир Малевич, Марк Ротко на початку ХХ століття.
Задумувалася, хто я. Ніби просвічувала себе рентгенівськими променями. Окрім валіз, ми беремо в подорожі ще й певний культурний і життєвий багаж. Його ніхто не може просвітити. Ця контрабанда назавжди залишиться з нами.
Виставка "Багаж" у столичній галереї "Карась" триватиме до 8 грудня.
Коментарі