1 та 8 липня у столичній Нацопері покажуть прем'єру опери "Іоланта" російського композитора Петра Чайковського. Її підготували до закриття 143-го сезону.
— Це остання його опера, написана за рік до смерті, 1891-го. Створив її на замовлення для петербурзького Маріїнського театру, — розповідає директор Нацопери 62-річний Петро Чуприна. — На нашій сцені прем'єра відбулася 7 грудня 1961-го. Вона завжди йшла з симфонічною поемою Чайковського "Франческа да Ріміні". Потім 50 років її не було. Ми вирішили, що зараз вона знову на часі. Опера одноактна, та в нас ітиме з антрактом.
За основу Чайковський узяв твір данського письменника Генріка Герца "Дочка короля Рене". П'єса розповідає про сліпу від народження королівну. Вона зцілюється завдяки молитвам і коханню до лицаря Водемона. У 1960-х опера йшла українською. Переклав Максим Рильський.
— У нашій опері співатимуть про любов і Бога, а не про партію, як за радянських часів, — говорить режисер 43-річний Микола Третяк. — Маємо два основні склади артистів. Поки що Іоланта — це Лілія Гревцова та Ольга Нагорна. У наступному сезоні глядачі побачать й інших.
Директора питають, чому в театрі мало експериментальних постановок.
— Вивезти мотоцикл на сцену чи налити калюжу — не проблема. За кордоном у деяких операх навіть показують голих жінок. Але ми тримаємо високу планку, боїмося втратити її. Наших артистів забирають італійська "Ла Скала" та американська "Метрополітен-опера". Усе одно країна народить багато інших талантів. Як тільки одна зміна йде, приходять нові.
Наступного сезону покажуть прем'єри "24 каприси" за п'єсами італійця Паганіні, "Король Рогер" польського композитора Шимановського та "Дон Карлос" італійця Верді.
Коментарі