вівторок, 20 серпня 2013 12:08

Хоч як росіяни стараються, у них все одно виходить кіно про мєнтів, водку і війну

 

Восени у прокат вийде трилер Любомира Левицького "Тіні незабутих предків". Про роботу над фільмом режисер розповідає цитатами класика жанру – Альфреда Хічкока

"Кіно складається з екрана й багатьох крісел, які треба заповнити".

"Тіні незабутих предків" – комерційний фільм, знятий на приватні кошти. Запланували ­бюджет у мільйон доларів із рекламою. Наша ­картина яскрава на тлі того, що роблять в Україні. ­Пробуємо довести, що вона може окупати себе."Штольня" (перший фільм Левицького. – "Країна") повернула витрати і заробила 25 тисяч доларів. Доки мої ровесники вчилися у вузах, я практикувався на знімальних майданчиках. Вони здавали дипломні роботи викладачам, а я – глядачам.Мій адресат – молодь віком 16–35 років. Вони активно ходять у кінотеатри, половина – на побачення. Основний глядач – українець, бо знімали кіно українською. Якщо фільм стає хітом удома, то буде успішний і за кордоном.У нас достатньо кінотеатрів із цифровими проекторами. Цифрова прокатна копія коштує десь 300 доларів, а кінокопія – півтори тисячі. На цифрі можна показати стрічку в більшій кількості залів. Проект ведемо з найкрутішим в Україні кінопрокатником – B&H Film ­Distribution (володіють мережею кінотеатрів "Кінопалац". – "Країна").Хотів зробити якісний проект, який на екрані не відрізнятиметься від американського фільму. Спираюся на класичний голлівудський стиль. В американців найбільша практика, тому мають найякісніше кіно. ­Іспанська та французька школи роблять не гірше, але своєрідне. А росіяни хоч як стараються, у них все одно виходить кіно про мєнтів, водку і війну.Нинішні голлівудські фільми – на 100 відсотків розважальний продукт. Нічого для себе не візь­меш, лише емоції. Сьогодні Голлівуд переживає кризу. Сценаріїв багато, але великі студії не хочуть ризикувати новими ідеями. Вчепилися у перевірені схеми. ­Будуть випускати 15-й ­Spider-Mаn, доки не зрозуміють, чого хоче глядач. ­Зараз саме той золотий час, коли можна піти іншим шляхом. Голлівуд пережив не одну таку кризу. Разів із десять здавалося, що він розвалиться. Але не буде такого, що кінотеатри позакриваються. Хіба можуть розділитися – будуть звичайні й дуже дорогі, які за 100 доларів показуватимуть картини в 7D.

"Мене як режисера впізнають за почерком. Якби я зняв "Попелюшку", глядачі шукали б у кареті тіло".В Україні не працює схема – піду на ­зірку. Не піду на режисера, бо їх ще нема. Є ­схема – піду на жанр. Успіх дають комедії та примітивні сюжети, де головне – дія і щоб хтось комусь бив морду. Також українці люблять хорор, зміша­ний із містикою й пригодами. "Тіні" – ­маленький блокбастер, де кінцівка змушує глядача ­переусвідомити все кіно з початку. Має багато гумору, містики, кохання, є класна історія.

"Щоб зробити великий фільм, необхідно три речі – сценарій, сценарій і ще раз сценарій".

Сценарії пишу сам. Допомагає партнер по компанії Андрекс Селіванов. Нам надсилають тексти багато авторів. Переважно це страшна чорнуха або політика. Нащо воно людям? Вони ­цілий день на роботі отримують стрес, увечері приходять додому і включають ТСН – того вбили, того зарізали, викинули з вікна. Вимикають телевізор і йдуть у кіно. А тут ще одна чорнуха. В кіно треба давати те, чого люди не мають у житті.Україна ніколи не буде Голлівудом. Але може стати місцем із гарним кіносервісом, як Угорщина. Там знімають 30 відсотків голлівудських блокбастерів. Недорого, якісний сервіс і гарна архітектура. Голлівудські менеджери приїхали у Будапешт на переговори. Угорці погодилися побудувати студії за їхніми стандартами, за умови, що на них зніматимуть і вчитимуться місцеві. Але власне кіно в Угорщині поки не дуже популярне. Специфіка України – сам не гам і другому не дам. Коли голлівудські менеджери приїхали до нас – їм сказали, що це буде дуже дорого. Ті розвернулися й поїхали.В Україні є два шляхи розвитку кінобізнесу. ­Перший – коли держава перестане давати ­гроші на фільми просто так. Міністр культури збере всіх продюсерів і скаже: відсьогодні виділяємо кредити, а ви повертатимете їх без відсотків протягом трьох-чотирьох років. Другий шлях – ­копродукція. Наступне кіно планую робити з американськими акторами.

"Нема нічого страшнішого, ніж зачинені двері".

У кіно є два види жахів: містика і "хлопавки" – коли у важливий момент обов'язково щось хлопне і вдарить. Але найбільший страх створює саспенс – переживання за героя, що з ним зараз трапиться. Найцікавіший закритий саспенс – коли глядач знає більше за героя.У "Тінях" показуємо студентське життя, стосунки, університет. Герой вмирає за дівчиною своєї мрії, а вона не звертає на нього уваги. У нього з'являється новий друг, який робить його сильнішим і "поганим" хлопцем. Персонажі стикаються з невідомим древнім злом, знаходять на своїх тілах дивні знаки.

"Завжди примушуйте глядача страждати якнайсильніше".

Треба примушувати страждати героя. Тоді глядач страждає, переживаючи за героя. Що більше страждає, то краще кіно. Герой повинен проходити все більші тортури. Спершу нерозділене кохання і комплекси, а потім на кону – життя.Кінцівка має бути втричі сильнішою, ніж сам фільм. Сцену кульмінації знімали у Кам'янці-­Поділь­ському. Приїхали з Карпат і були дуже всі ­втомлені. По гарячому вирішили працювати, що було великою помилкою. Фінальну сцену знімають на самому початку роботи або з перервою на відпочинок. ­Подивилися матеріал і зрозуміли: можна використати лише 10 відсотків. Вирішили перезнімати в Києві. У Кам'янці просто так залишили 30 тисяч доларів. Не знали, що такі речі знімають винятково у студіях, незалежно від природних факторів.

"У хорошому детективі людина тримає в руці відрубану голову, у поганому – з голови капає кров і бруднить килим".

Є фільми жахів типу "слешер", де весь сік у місиві. З давніх часів люди любили дивитися, як когось вішають на площах. Їм подобається насильство, що не відбувається з ними. У "Тінях" багато містики, але кров мусить десь капнути.

Не дуже акцентуємо на цьому, щоб не зайти у треш. У фільмі дев'ять мольфарів створили таємний клуб і загнали все зло у потойбіччя. Запечатали його у древньому склепі в книзі тіней. Це кам'яна скрижаль, у якій є місце для дев'яти срібних монет. Це ключі, які через ритуал опинилися усередині мольфарів. Вони носили їх біля самого серця. У "Тінях" демон убиває мольфарів і збирає монети. Один встигає заховати свою. ­Демону достатньо її знайти, щоб випустити на волю все зло. Але дістати монету з тіла він може тільки мольфарським ножем. У кадрі треба було розрізати ліву руку. Створили макети рук, частково використали комп'ютерну графіку.

"Білявки – найкращі жертви. вони, як перший сніг, на якому добре видно сліди крові".

Мої жертви – погані хлопці й дівчата. Навіщо ­вбивати хороших людей? Спочатку роблю ­героя поганим, а потім його караю. У глядача виникає думка, що він на це заслужив. У житті так не ­буває.

"Я не говорив, що всі актори – бидло, я говорив, що з акторами потрібно поводитися, як із ­бидлом".

Акторам не можна давати спуску, жаліти і хвалити. Тільки на прем'єрі. Режисерові потрібно налаштувати актора на гру, щось укласти в голову. ­Ніколи не підвищував голос, але одного разу через дисципліну пішов із майданчика. З молодими важко. Відволікаються, ніколи не думають про сцену і кадр. Зняли – далі шум-гам. Вони вживаються в роль, але на секунду.В Україні ще нема 20-річних класних акторів, які грають глибоко. Їм треба отримувати досвід, а ніде. Відбирали найталановитіших, але вирішили продуб­лювати кіно у студії професіоналами. ­Зараз викона­вець головної ролі Влад Нікітюк проходить тести, чи говоритиме персонаж його голосом. ­Ольга Сумська грає маму головного героя, з'являється в двох невеликих епізодах. Хотів поєднати стару й нову школи.

Любомир ЛЕВИЦЬКИЙ, 32 роки, режисерНародився в селищі Верховина на Івано-Франківщині у родині директора обласного відділення страхової компанії "Оранта" й акушерки.Навчався на історичному факультеті Чернівецького університету. Здобув фах історика-археолога. Два роки жив у Німеччині, де закінчив режисерську школу Роберта Родріґеса.2006-го зняв перший повнометражний фільм "Штольня" – містичний ­трилер про п'ятьох студентів-археологів. У липні на Одеському кінофестивалі відбулася прем'єра другої ­стрічки – ­бойовика "Ломбард".Позаторік із продюсером Андрексом Селівановим заснували кінокомпанію ­Suspense Films. Працюють над фільмами, серіалами, рекламою. Знімав кліпи для Потапа, гурту XS, Віталія Козловського, Камалії, Андрія Кравчука.Від свого подвійного прізвища ­Кобильчук-Левицький залишив другу частину, материну.Дружина Наталія працює виконавчим продюсером компанії Suspense ­Films. Виховують 3-річного сина Захара

Зараз ви читаєте новину «Хоч як росіяни стараються, у них все одно виходить кіно про мєнтів, водку і війну». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

70

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути