На стосунки між чоловіками та жінками вплинула сексуальна революція, переконана дослідниця історії культури та гендерної проблематики Марія Маєрчик, 43 роки. Для одних це знаменувало початок безладу та розпусти. Для інших — вивільнення сексуальних стосунків.
— Сексуальна революція розглядається в контексті всіх інших звільняючих революцій другої половини ХХ століття — національної, робітничої, — пояснює експерт. — Вона створила нову норму. Тепер хтось може йти в білій фаті та фраку в церкву, хтось влаштувати скромне весілля для своїх, а дехто йде святкувати в гей-клуб. Різноманітність — норма сексуальності.
Чи існує в Україні нерівність між чоловіками та жінками? Вона має просте мірило — представленість жінок в органах влади та їхній дохід. Представленість — сім процентів, доходи — на 25 відсотків нижчі, ніж у чоловіків. Тож загалом у нас є нерівність.
Поряд із майновою нерівністю існує ще й сексуальна. Наприклад, зґвалтування. Усі ми знаємо про те, що дівчина постійно чомусь "трішки винна" в цьому — одягалась "не так", ходила "не там". Це через те, що наша культура не гласно "розуміє" зґвалтування. Ми наперед шукаємо відповідь на питання: як жінка спровокувала ґвалтівника? Тобто це суспільна легалізація зґвалтування. Тому жінки завжди бояться повертатися пізно, їхати в ліфті з незнайомим чоловіком, мати з собою мобілку чи пізно вертатися додому на таксі. І це не через страх втратити гроші, а через страх зґвалтування. Це при тому, що кожна жінка знає, що більшість чоловіків — нормальні.
Сьогодні йде війна назв. Те, що ліберали, наприклад, називають свободою, консерватори — розпустою. Але у традиціоналістів є слабка сторона — міф про "золоте минуле", до якого вони завжди апелюють. Романтичне уявлення про таке собі добропорядне українське село, про організацію традиційної сім'ї, моралі, яку плекає парафіяльний священик — це байка. Українське село було геть не таким ідеальним.
Коментарі