Щодня українці купують м'ясо, ковбаси і сосиски, але не завжди можуть бути впевнені в якості, говорить начальник управління громадського здоров'я та санітарно-епідемічного добробуту населення Мінохорони здоров'я Алла Григоренко. Цьогоріч в Україні сталося близько 10 спалахів харчових отруєнь. У них постраждали 785 осіб, більш як половина з них — діти.
У результаті перевірок з реалізації зняли 25 млн т м'ясної продукції. Саме тому Інститут споживчих експертиз разом із Міністерством охорони здоров'я і багатьма державними контролюючими структурами ініціюють незалежний аудит українських виробників м'яса.
До складу експертної групи, що разом робитиме перевірку м'яса, увійшли також представники Держспоживстандарту, Державної санепідемслужби, Укрметртестстандарту, Інституту екогігієни і токсикології ім. Mедведя, Технологічного інституту молока і м'яса, УкрНДІ "Ресурс". Вони гарантуватимуть незалежність і неупередженість під час досліджень.
— Ми запрошуємо всі підприємства до безкоштовної участі у нашому проекті, — каже директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець. — Вони мають відкрити нам двері для проведення професійних перевірок виробництва. Ми проведемо мікробіологічні дослідження повітря у цехах, змивів з рук і фартухів персоналу, тари, проконтролюємо виробництво найпопулярніших продуктів з усього асортименту виробника. Хочемо довести, що у нашій країні є компанії, які не бояться незалежних експертиз. Адже в Європі — це звичайна практика. Аудит плануємо завершити за півтора-два місяці. Результати оголосимо у пресі, навіть якщо вони будуть негативними.
Додає, що інститут досліджував якість товарів у крамницях. Останнє тестування охолодженого курячого м'яса показало, що певні відхилення від нормативів є в усіх зразках. У цьому не завжди винні лише виробники. Продукт може втратити якість під час транспортування і реалізації. Тому науковці хочуть порівняти результати перевірки виробництв із дослідженням товарів з роздрібної мережі, щоб виявити, на якому етапі цього ланцюга трапляються порушення.
— Загалом наш проект матиме позитивний характер. Ми назвемо кращі компанії. Бо ті, які виробляють продукти із явними порушеннями, ніколи не допустять нас до виробництва, — говорить Юрій Чорнобривець.
Директор Державного науково-дослідного центру з проблем гігієни харчування МОЗ Олег Швець вважає, що інформація, отримана в рамках проекту, значно спростить вибір людей під час купівлі улюблених продуктів:
— Компанії повинні конкурувати між собою. Своєю участю у нашому аудиті вони нададуть споживачу аргумент, що їхня продукція є безпечною та якісною.
Коментарі