Міністерство освіти, науки, молоді і спорту закінчило роботу над законопроектом "Про освіту".
— У документі внесли деякі наші пропозиції, зокрема щодо поняття плагіату і набуття статусу університету, але загальний дух законопроекту залишається пострадянським, — каже президент Національного університету "Києво-Могилянська академія" Сергій Квіт, 45 років. — Понад 100 положень законопроекту регламентують повноваження міністерства щодо університетів. Тобто вони не матимуть автономії і практично усунуті від формування змісту освіти. Міждисциплінарних предметів тепер не викладатимуть, бо навчальний процес, на думку міністерства, має відбуватися за чітким переліком спеціальностей.
Запроваджують третій цикл освіти — рівень "ПіЕйчДі" або доктора філософії. Проте принципових змін нема — кандидатів наук обізвуть докторами філософії.
— Результативність докторантури становить 60 відсотків. Решта науковців після трьох років творчої оплачуваної відпустки не захищають дисертацію, — додає доктор філології, професор Володимир Моренець, 57 років. — Результативність аспірантури у межах визначених для неї трьох років — 7 відсотків. А взагалі на кандидата захищається лише кожен четвертий. Тобто гроші на стипендії витрачають намарне.
На Заході науку творять в університетах ті, хто навчається, досліджує і викладає. В Україні досі неподолана прірва між наукою та освітою. Здобутки академіків потрапляють в аудиторії за 10 років. За цей час знання старіють.
Загалом політика Міністерства освіти — повернути Україну в імперський російський простір. Це простежується по всіх лініях — у Концепції вивчення історії, викладання літератури і мови. Через тотальний контроль навчальних програм у школах фактично втілюється русифікація на нижчих і середніх рівнях освіти. Єдиної навчальної програми не повинно бути. Вчителю, викладачу треба давати можливість вибирати, ставити акценти.
Коментарі