четвер, 15 вересня 2011 07:45

"Укрзалізниця" хоче, щоб харчуванням пасажирів займався хтось інший

Автор: фото надане прес-службою ”укрзаліниці”
  Вагони-ресторани залишилися лише в міжнародних і денних рейсах. Зараз їх близько 40
Вагони-ресторани залишилися лише в міжнародних і денних рейсах. Зараз їх близько 40

Від більшості пасажирських потягів відчепили пам'ятники радянської епохи — 71 вагон-ресторан більше не працює на коліях. "Укрзалізниця" каже, що експлуатаційні витрати на них перевищують прибуток. Тому здаватиме їх в оренду компаніям, що професійно працюють у сфері громадського харчування. Вагони-ресторани залишилися лише в міжнародних і денних рейсах. Зараз їх близько 40.

"Укрзалізниця" готується до реформування й хоче вкладати зусилля лише в ту діяльність, що має стосунок безпосередньо до перевезень. Уже порахували, за скільки приватні орендатори зможуть винайняти вагон-ресторан — 900–4000 гривень за рейс залежно  від напрямку. Також залізничники готові надати в оренду ресторани та кафе на вокзалах і станціях, які до вересня обслуговували працівники цехів харчування Донецької, Львівської, Південної і Придніпровської залізниць.

Майбутніх орендаторів хочуть заманити тим, що за рух вагону-ресторану у складі потягу додатково платити не доведеться. Втім, ресторанні компанії поки що вивчають цю пропозицію. Першу спробу співпрацювати з приватними структурами в цій галузі  "Укрзалізниця" здійснила 2006 року. Та особливого попиту вагони-ресторани тоді не мали. Зараз фінансові умови оренди вигідніші, але в рестораторів є запитання. Наприклад, наскільки великий може бути середній чек у звичайному (не фірмовому) потязі, яким їздять аж ніяк не заможні громадяни?

— Що ми зараз маємо в потягах? — перепитує голова Комітету з туризму при Львівській торгово-промисловій палаті Вардекс Арзуманян. — Ту ж саму розчинну каву у провідників та якийсь незрозумілий чай. Ось із цього й треба починати — з радянського чаю та кави, із котлет у вагоні-ресторані та на станціях. Треба проаналізувати те, що було, і що збираються будувати замість того. Тільки необхідно ставити правильні задачі.

Перше — прорахувати маршрути рентабельні та нерентабельні. Якщо рентабельні віддадуть в одні руки, а за інші хай беруться добровольці — нічого доброго з цього не вийде. Грамотний підхід до харчування взагалі — виносити все єдиним лотом. Тоді один оператор зможе підтягнути нерентабельні маршрути за рахунок дуже рентабельних. Якщо залізниця повністю зацікавлена в наданні максимального сервісу пасажирам, сильний оператор буде в змозі це зробити.

Пасажири "Укрзалізниці" ще не визначилися з тим, до якого ресторану йти під час подорожі. Втім вважають, що відмова від застарілого формату харчування у потягах — вчасна.

— Зміни на краще підуть, — каже пасажир потягу Київ–Рівне, Ігор Сторчак, 46 років. — Скільки ж можна в оці вагони ходити? Там навіть запах такий, що про їжу вже на порозі забуваєш. А асортимент? Думаю, що якась приватна компанія зможе з цього зробити щось гідніше. Тільки не треба гамбургерів якихось, хай буде наша їжа, нормальна.

Зараз ви читаєте новину «"Укрзалізниця" хоче, щоб харчуванням пасажирів займався хтось інший». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути