Комунальне підприємство "Домашній магазин" розгортає у столиці мережу із 79 соціальних крамниць. Харчі в них продаватимуть за цінами, нижчими від ринкових.
— Ідеєю повністю управляти економікою переймалося і попереднє, і теперішнє керівництво міста. І не тільки в Києві, — коментує 35-річний Роман Дорошенко, заступник директора компанії "Рітейл Студіо". Вона вивчає тенденції споживного ринку. — Чому управління торгівлі має опікуватися соціальними магазинами? Організовувати цей процес — не його функція. Органи місцевого самоврядування мають забезпечити прозорість ринку землі, оренди приміщень для того, щоб росла конкуренція між приватними компаніями. Відтак почнеться запекліша боротьба за покупця у цінових війнах. Тоді й ціни на харчі впадуть до максимуму соціальної справедливості.
Великі торговельні мережі за рахунок великих масштабів продажу можуть знижувати витрати й встановлювати нижчі націнки на харчі. У комунальних соціальних магазинах забезпечити дієвість такого технологічного процесу важко. Тому нижчих цін вони не запропонують, хіба що працюватимуть на субсидіях із місцевого бюджету. Тобто влада показує, що дбає про людей. І одночасно забирає у громади гроші, щоб продати їй же дешевший товар.
Такі соціальні магазини можна назвати передвиборними. Це своєрідна форма підкупу виборців. Схожа на продуктові пайки, тільки в іншій формі.
Коментарі