Верховна Рада скасувала талон попередження до водійського посвідчення. Норму запровадили в рамках розробки нових Правил дорожнього руху. Про них розповідає гендиректор Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов, 49 років.
Чому скасували талон?
— Він не вписується у теперішню систему накладання адміністративних правопорушень. Талон був в обов'язковому переліку документів водія, але проколів у ньому не робили, бо шофер мав право оскаржити кожне рішення інспектора в суді.
Ця зміна наближає вітчизняні Правила до європейських?
— Так. Однак на тлі загальної лібералізації щодо дрібних порушень запроваджують суворі вимоги для збільшення надходжень у бюджет від штрафів. Через це під гаслом європейських стандартів планують ввести обов'язкову вимогу їздити вдень із увімкненими фарами. Таке вже було у 1990-х. Не таємниця, що тоді рішення пролобіювали власники компаній, які торгують світлотехнікою й акумуляторами. Хоча, за статистикою, лише одна аварія з тисячі трапляється через недостатню видимість.
Як зміна Правил позначиться на безпеці руху?
— Штрафи — не ознака безпеки руху. П'яний, який веде крутий автомобіль, міг і рік тому заплатити 100 доларів хабара автоінспектору. Заплатить 1500 і завтра. Є повно випадків, коли чиновники та їхні діти відкуповуються від суду. Щоби покращити безпеку руху, треба змінювати не лише Правила, а й суди, автоінспекторів.
Що ви змінили б у Правилах?
— Потрібна норма, яка дозволяє карати відповідальних за стан доріг. Через незадовільне дорожнє полотно часто трапляються аварії, гинуть люди.
Коментарі