З 1 лютого Росія збільшує ставки мита на експорт нафти з країни відразу на $58 — до майже $334. Також зросте мито на вивіз світлих нафтопродуктів. За 1 т бензину — від $197,8 до $237,2, дизпалива — від $106,6 до $127,8.
Керівник альянсу "Нова енергія України" Валерій Боровик, 34 роки, вважає, що у нас через це пальне також подорожчає.
— Вартість бензину на автозаправках з 1 лютого зросте принаймні на 3–5 відсотків, — каже він. — А якщо уряд не домовлятиметься з нафтотрейдерами, то й більше — до 10–20 відсотків.
Водночас директор НТЦ "Психея" Сергій Сапегін, 50 років, зауважує, що різкого подорожчання пального з початку лютого не станеться. Бо напряму ставки російського експортного мита на вартість пального в Україні не впливають. Ціни у нас більше залежать від вартості імпортного бензину — а його завозять головним чином з Білорусі, Литви і Румунії. Загалом імпорт пального з Європи складає 40 відсотків від усього його споживання в Україні. З Росії українці отримують переважно дизпаливо.
Більше реагує український ринок на те, що відбувається на світовому. А там на ціноутворення впливає багато факторів, у тому числі й спекуляції на біржах.
— Наші продавці нафтопродуктів теж будуть цим користуватися й піднімати ціни, — зазначає Сергій Сапегін. — Це при тому, що нам за європейськими цінами продають відверто неякісне пальне. Автомобілісти зазнають збитків через псування моторів та менший пробіг авто. Водночас якщо вирахувати з української ціни на бензин податки, то вона вже значно випереджає європейські.
Коментарі