середа, 16 травня 2012 05:45

"Російський і український авіапроми жодного місця в світі не посідають"

Автор: фото з сайта www.forums.eagle.ru
  Літак Суперджет-100. Його розробило Конструкторське бюро імені Сухого за участі європейських та американських компаній. У проект виходу Суперджету на ринок російська держава вклала близько 2,5 мільярда доларів. Кажуть, інвестиція окупиться, коли продадуть 300 цих машин
Літак Суперджет-100. Його розробило Конструкторське бюро імені Сухого за участі європейських та американських компаній. У проект виходу Суперджету на ринок російська держава вклала близько 2,5 мільярда доларів. Кажуть, інвестиція окупиться, коли продадуть 300 цих машин

Катастрофа російського літака Суперджет-100 під час демонстраційного польоту в Індонезії мало вплине на майбутнє цих машин, уважає російський експерт з авіагалузі, голова консалтингової компанії "Информ-Мост" Борис Рибак, 54 роки.

— Професіонали розуміють, що зі складними системами це трапляється, — каже. — Особливо на етапі введення в експлуатацію або випробувань.

Як катастрофа вплине на російський авіапром?

— Ніяк. Робота з виробництва Суперджету триватиме. Ця трагедія тільки спонукає все швидше доробити, випустити велику кількість машин та ввести їх в експлуатацію. Думаю, що так і буде, оскільки програма в Росії має характер національної. Випадок в Індонезії можна порівняти з катастрофою Ан-140 Харківського авіазаводу, який розбився під час демонстраційного польоту в Ірані. Та аварія дуже мало позначилася на подальшій долі цих літаків.

Що буде із контрактами на придбання Суперджету?

— Усі угоди на поставку техніки, яка ще не побудована, розривають і заново переглядатимуть. Із тих 160-170 підтверджених контрактів справжніми, твердими і важливими є два. Це замовлення "Аерофлоту" на 30 машин, що його фінансує держава, та замовлення авіакомпанії "ЮТейр" на 15 літаків. Гадаю, вони будуть відновлені. Для того, щоб заводи побудували ці 45 машин, потрібний досить тривалий час. До прикладу, 2011-го випустили чотири машини, а цьогоріч іще п'ять-шість. У будь-якому разі, підприємство буде завантажене на кілька років. На той час, коли підійде черга наступних замовників, багато води збіжить. Ніяких знижок на літак через аварію бути не може. Бо це означатиме, що авіакомпанії купують другосортні машини.

Чи ця аварія полегшить шлях Ан-148, який називають прямим конкурентом Суперджету?

— Долю Ан-148 визначає здатність Воронезького авіазаводу виробляти ці машини і здатність концерну "Антонов" підтримувати їх експлуатацію. Та на сьогодні випустили тільки шість літаків. Тобто — ніскільки. Доки не запустять масового виробництва, не бачу жодних перспектив Ан-148. Уявіть, ви хочете придбати авто, а вам кажуть, що його виготовлять тільки через п'ять років.

Як оцінюєте місце у світі російського та українського авіапромів?

— Крім США, Канади, Бразилії та об'єднаної Європи, реальних виробників цивільної авіації нема. Поки що російський, український, японський, китайський авіапроми жодного місця в світі не посідають. Є лише амбіції отримати якусь частку ринку. Наприклад, російський авіапром поставив амбітне завдання мати коли-небудь 10 відсотків світового ринку. Зробити це планують із двома машинами: Суперджетом, який уже доведений до форми літака, та МС-21, який зараз існує тільки в проекті (пасажирський середньомагістральний літак, що його розробляють на заміну Ту-134 і Ту-154. — "ГПУ").

Зараз ви читаєте новину «"Російський і український авіапроми жодного місця в світі не посідають"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути