![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/438/438283_1_w_300.jpg?v=0)
У Києві планують збудувати нову кільцеву дорогу, частина якої буде платною. Про це повідомляють у Держагентстві з інвестицій та управління національними проектами. Будуватиме португальська компанія "Загопе Конструцоес е Енгенхариа". Довжина платної ділянки становитиме 18-22 км із новим мостом або тунелем під Дніпром. Дорога матиме по три смуги в кожному напрямку. Прогнозована інтенсивність руху — 30-60 тис. автомобілів на день. Вартість будівництва — $1,5-2 млрд.
— У нас дуже велика проблема з фінансуванням доріг. Закінчиться Євро, й усі наші ями знову з'являться. А коли будує інвестор, владі нічого не потрібно вкладати, — каже експерт з автоперевезень Богдан Аганін, 38 років. — У Європі платні дороги — нормальна практика. Найбільше їх у Хорватії. Навіть у Білорусі є платна дорога Брест — Мінськ — кордон Росії. Нам як транзитній країні слід створити такий прецедент.
Найголовніше питання — з кого брати гроші. Я вважаю, що платити має тільки транзитний іноземний транспорт. З місцевого брати оплату не слід. Це технічно не складно — розрізнятимуть по номерних знаках. У нас не настільки завантажена вулична мережа, щоб ми ще й платили за дорогу. Тим більше, ми з вами будемо платити, а все керівництво їздитиме безкоштовно.
Вартість проїзду європейськими дорогами — близько 10 євроцентів за кілометр. Є абонементи, які коштують від 5 до 20 євро. Проїзд білоруською трасою коштує близько 3 євро. В Україні дорога має коштувати не більш як 25-30 гривень, інакше ніхто не поїде. Керівники мають зрозуміти, що середня зарплата по Києву — 3 тисячі гривень. Ніхто не викладе за проїзд 50-70 гривень. Тим більше у нас є кільцева безкоштовна дорога. А це буде альтернативна, яку планували побудувати за радянських часів через "сталінські тунелі" під Дніпром і по Жуковому острову. Якщо проїзд до Бориспільської траси по місту займає близько 35-40 хвилин, то по новій кільцевій він займе 15. Це буде економія часу та пального.
— Платна дорога — це ідея фікс, — говорить гендиректор компанії вантажних перевезень "БМ Транс" Леонід Карлуков, 61 рік. — Ніяких проблем із нинішньою кільцевою не виникає. У нас 330 автомобілів, що після міжнародних рейсів приїздять у Київ на базу. Якщо буде вибір їздити платною і безкоштовною дорогою, звісно, всі будуть їздити безкоштовною.
Коментарі