21 вересня в міжнародному Бориспільському аеропорту відкрили новий термінал F. Участь у церемонії взяв президент України Віктор Янукович. Глава держави наголосив, будівництво нових терміналів продовжать, що "зробить "Бориспіль" одним із найкращих і найсучасніших аеропортів світу".
Відкриття термінала — подія непересічна. Надто враховуючи, що це перший за останні півстоліття подібний об"єкт, зведений поблизу Києва. До того ж усе — від проекту до обробки інтер"єрів — зроблено українськими архітекторами, інженерами, будівельниками.
Але є тут своя ложка дьогтю. Навіть не ложка, а відро. По-перше, термінал в експлуатацію не здали. Повноцінне його використання розпочнеться за місяць-півтора, за словами прес-служби аеропорту. По-друге, стало наочним те, про що говорив багато хто: проект термінала F був морально застарілим уже на стадії проектування. Можна відзначити і його невелику пропускну спроможність — 700 пасажирів за годину, тоді як діючий термінал В обслуговує 1,9 тис. людей за годину. І те, що термінал F розташований далеко — 800 м від термінала A і 500 м — від термінала В. Тому для транзитних пасажирів пустять платні маршрути! І взагалі, за задумом розробників, термінал F — це "тимчасовий захід". Загалом, від ідеї перетворення Бориспільського летовища на сучасний європейський аеропорт-хаб — великий транспортний вузол із необхідним набором послуг, що має відповідне географічне положення і використовується авіакомпаніями як пункт пересадки пасажирів — мабуть, доведеться відмовитися.
Нагадаємо, саме створення аеропорту-хаба і пропонувала авіакомпанія "Аеросвіт", маючи намір побудувати в "Борисполі" термінал Е. Розробили проект сучасного й багатофункціонального термінального комплексу з льотними ангарами, готелями, паркінгом. Провели необхідні державні експертизи й узгодження. Вирішили питання з фінансуванням від консорціуму низки іноземних банків. Отримали земельну ділянку в аеропорту.
Починаючи з 2005 року, всі генеральні директори "Борисполя" (упродовж шести років гендиректорів було семеро) різними методами прагнули не допустити будівництва термінала Е. Оскільки поява конкурента зруйнує монополію на наземне обслуговування літаків і пасажирів — низькоякісний сервіс за величезні гроші. Влітку цього року землю в "Аеросвіту" відібрали, прикрившися тезою про "необхідність підготовки до Євро-2012". Поховали, таким чином, потрібну й розумну ідею.
Коли Віктор Янукович говорив про продовження будівництва нових терміналів, то йшлося про термінал D, термін здачі якого постійно переносять а кошторис збільшується. Він також далеко розташований від діючого термінала В, що докорінно підриває ідею про "Бориспіль" як про аеропорт-хаб. Отже, замість продуманої довгострокової концепції розвитку буде "латання дірок" до європейської футбольної першості.
Замість продуманої довгострокової концепції розвитку буде "латання дірок" до європейської футбольної першості
Тему будівництва терміналів використовувала для своїх численних піар-акцій людина, що відповідає в Україні за Євро-2012, — віце-прем"єр Борис Колесніков. Ось, наприклад, що він говорив про термінал F у червні цього року:
— Що стосується термінала, я одразу скажу, що вони його не відкриють, і говорив це директорові аеропорту "Бориспіль".
Недавно Колесніков заявив, що Євро-2012 дасть українській авіації 40 тис. нових робочих місць. Тобто зростання зайнятості в галузі збільшиться майже вдвічі! До того ж із середньою зарплатою 6,5–7 тис. грн для працюючих на землі, і 20–70 тис. грн — які працюють у повітрі. Нагадує знамениті "маніловські прожекти". Не може не дивувати і фраза віце-прем"єра "У технологічному плані цей порт ("Бориспіль") стане найсучаснішим в Європі, оскільки він найновіший". Явна спроба видати бажане за дійсне. Тим більше, жодного критерію визначення сучасності "Борисполя" наведено не було, а термінали F і D застаріли ще на стадії проектування.
Борис Вікторович останнім часом багато й охоче коментує мало не всі теми — авіація, футбол, партійне і державне будівництво, вітчизняна естрада, Податковий кодекс, готельний бізнес тощо. Особливо "дістається" від нього економіці, в якій він вважає себе авторитетним фахівцем. То повідомить про запровадження нульової ставки податку на прибуток для всього готельного бізнесу — тобто українські готелі до 2021 року податків не платитимуть. То заявить, що власники й інвестори, що переобладнали свої готелі під чотири і п"ять "зірок", отримають від держави компенсації за відсотками за взяті кредити. Величезна "підмога" держбюджету! То виступить проти ввозу в країну давальницької сировини, хоча, наприклад, вітчизняна алюмінієва й текстильна промисловість у цьому випадку припинять своє існування. А ще Колесніков запросто може прокоментувати хід переговорів України та ЄС щодо угоди про вільну торгівлю, пообіцяти ухвалення змін до Митного кодексу, дати цінні поради, як позбавитися хабарів, пригрозити відставкою керівництву "Укрзалізниці", поміркувати на тему російської мови в нашій країні, козирнути своїм знанням української, зробити довгостроковий прогноз щодо перспектив вітчизняного ринку праці, перейнятися проблемою секонд-хенду. Є в медицині такий термін — "логорея". Він означає нестримність мови в поєднанні з її швидкістю і багатослівністю.
Повертаючись до відкриття в "Борисполі" термінала F, хочеться сказати: добре, що все-таки відкрили. Але погано, що цей термінал — не те, що потрібне Україні. Тому і свято вийшло з присмаком гіркоти.
Коментарі
14