четвер, 16 березня 2006 18:39

На митниці вимагають "на лапу"? Дайте!

Вантаж ТОВ "Белпром" простояв на митному посту "Біла церква" сім місяців. Директор підприємства 35-річна Ірина Батрак запевняє, що всі документи для проходження контролю були в порядку.

Припускають, що митників насторожив сам вантаж — синтетичний алмазний порошок. Товар експортували у Росію. Там його використовують для виготовлення шліфувальних і точильних кругів. Ювелірної цінності порошок не має.

— За простій на митниці платила моя фірма, — розповідає Ірина. — Більше того, за цей час мене і партнерів перевіряли податкова служба і СБУ. Робили аналіз порошку, хоча ми й надавали експертний висновок гемологічного центру мінфіну про те, що він придатний тільки для технічних потреб. Порушили кримінальну справу, потім її закривали. Вантаж то заарештовували, то відпускали. І ніхто не пояснював чому. Тільки після звернення до народного депутата Володимира Стретовича митниця дала добро на відправлення товару.

"Белпром" зазнав моральних і матеріальних збитків. Від роботи з ним відмовилися деякі партнери. Зокрема, росіяни розірвали договір із білоцерківськими бізнесменами через несвоєчасні поставки. Водночас прокуратура в діях митників нічого протизаконного не знайшла...

Порушили кримінальну справу, потім закривали фірму

Ірина Батрак каже, що під час арешту вантажу співробітники митниці натякали на хабар. Але вона вирішила уваги на ці натяки не звертати.

— І даремно. Хабара треба було дати! — стверджує консультант ЗАТ "Консалтинговий центр" Дмитро Нілов, 40років. — Але переписавши номери купюр і поставивши до відома прокурора.

Експерт дивується, чому фірма про свої проблеми на митниці заговорила тільки зараз. Адже вони почалися ще в травні минулого року.

— У спілкуванні з державними органами є формальний порядок. Щоб ваші проблеми вирішувалися успішно, його краще дотримуватися, — радить Дмитро. — У подібних ситуаціях варто вимагати пояснень. Бо в разі відмови в пропуску товару чи транспорту митниця зобов"язана надати зацікавленим особам письмове пояснення причин затримки з докладним переліком дій, які потрібно виконати для оформлення вантажу. Скаржитися на митного працівника варто по інстанції. Спочатку начальникові цієї митниці. Якщо немає результату — керівництву митного комітету. Не допомагає й це — звертайтеся до суду.

А от висновок експертизи аргументом для митника не є. І тривалість митних перевірок законом фактично не регламентується.  Митниця працює відповідно до законодавства. А воно, на жаль, недосконале.

Зараз ви читаєте новину «На митниці вимагають "на лапу"? Дайте!». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути