Кримські курорти відмітили зростання кількості відпочивальників на понад 5 відсотків порівняно з минулим роком, кажуть у міністерстві туризму півострова. Експерти розповідають про підсумки цього сезону та очікування туристичної галузі.
Керівник відділу розвитку кримського туроператора "Кандагар" Олена Романова, 30 років:
— Сезон пройшов на рівні минулого року, навіть спостерігали ріст турпотоку приблизно на 10 відсотків. Відчувається великий відтік організованих туристів у приватний сектор.
Туристичний потік у Крим розподіляється приблизно так: 51 відсоток — росіяни, 32 — українці й 7 — білоруси. Туристи вирішили економити. Мав попит відпочинок середнього рівня або недорогий. Готелі преміум класу ажіотажу не викликали. Через досвід відпочинку за кордоном зросли вимоги до кримського сервісу. Тому готелям і базам розміщення доводиться відповідати цим вимогам. Вони намагаються зробити не тільки ремонт номерів, а й гідно підготувати персонал, розширити інфраструктуру.
Головний редактор журналу "Мандри" Леся Москаленко, 38 років:
— Сезон літа 2012 року для туризму не можна назвати невдалим. Але порівняно із ситуацією п'ятирічної давнини — зараз у туризмі занепад. Дуже зросли ціни на перельоти. Це гальмує розвиток туризму. Квиток на чартерний рейс до Єгипту, Туреччини чи Греції коштує 350-400 доларів на одного. А помножте це на три-чотири особи, якщо їде родина — всі 1200 доларів тільки на транспорт. За 400 доларів можна знайти номер на цілу сім'ю на тиждень у Єгипті, Греції й Туреччині. Виходить, що один переліт коштує, як тиждень відпочинку. Це ненормально. Навіть дешева авіакомпанія "Візейр" збільшила ціни на квитки, тепер їх вартість — 200-300 євро.
Занепала екзотика. До Індії, Малайзії, Цейлону їдуть або дуже заможні люди, або мандрівники, які готові жити в наметах за 2 долари на добу.
Туризм став дорогим задоволенням. Зараз українець із середнім доходом уже не може їздити влітку на море, взимку на лижі чи в Єгипет, а на дитячі канікули — до Європи. Турфірми теж економлять. Не хочуть ризикувати, не беруть забагато місць на літаках та в готелях. Тому гарячих турів мало. За 200 доларів у Єгипет уже не вирушиш. Ціни на гарячі тури починаються від 400-500 доларів на особу. Це далеко не найкращі готелі.
Дорожнеча послуг спричинена тим, що наш бізнес закладає у вартість своїх продуктів усі ризики й витрати. Включно з корупційною складовою — хабарі чиновникам. Нещодавно я була в круїзі, де каюта для українців коштувала 1500 євро, авіаквиток — 300. Поляки заплатили за аналогічну каюту 800, а за квиток — 50 євро. Усе разом для нас удвічі дорожче.
Головний редактор журналу "Український туризм" Юрій Самойлов, 44 роки:
— Цього літа для українських туристів стали значно доступніші Греція та Іспанія. Це сталося не тільки завдяки суттєвому спрощенню процедури оформлення шенгенських віз, а й зниженню цін на послуги туристичної інфраструктури. Значно збільшився турпотік із України до Арабських Еміратів, хоча сезон там розпочнеться тільки восени. Через політичну нестабільність серйозно втратив Єгипет. Потік туристів до Туреччини стабілізувався й не зростає. В основному через значне підвищення цін.
Українці більше відпочивають на батьківщині. Кількість людей, які більш-менш регулярно виїжджають за кордон, оцінюють у півтора-два мільйони щорічно. Наші туристи стали ощадливіші. Економлять на авіаперевезеннях. Ретельніше вивчають і порівнюють пропозиції готелів і курортів, екскурсійних бюро. Намагаються заощаджувати навіть на харчуванні. Українські туристи витрачають на закордонний тур у середньому 850-900 доларів.
Виконавчий секретар Всеукраїнської асоціації туристичних операторів Олег Пікерський, 62 роки:
— Обслуговування туристів за кордоном виросло в ціні на 10 відсотків. На стільки ж подорожчали авіаквитки, враховуючи монополію МАУ та "Аеросвіту". Але серед українських турагентств дуже велика конкуренція — сьогодні на ринку близько 10 тисяч гравців. Тому вони намагаються знизити ціни на свої послуги. Тож у середньому вартість зарубіжних турів зросла всього десь на 5 відсотків.
Наприкінці серпня на туристичному ринку зазвичай "технологічний провал". Іде підготовка дітей до школи. 5-10 вересня, коли шкільна форма куплена й діти влаштовані, починається туристичний підйом, який триватиме до середини жовтня. Потім знову спад до кінця грудня. Цієї осені втратить елітарний сегмент відпочинку, де путівки коштують від 5 тисяч євро. Він становить 1-2 відсотки ринку. Оксамитовий сезон пропустять ті, хто буде залучений у вибори.
Коментарі