пʼятниця, 02 серпня 2013 05:15

Більшість не відмовляться від метро, бо відсутня альтернатива

Автор: ПІДГОТУВАЛА ІРИНА РИБАКОВА
 

До кінця року подорожчає проїзд у столичному метро, кажуть у комунальному підприємстві "Київпастранс". Нині проїзд коштує 2 грн. Мав би 3,5-4 грн, вважають у міськдержадміністрації.

— Фактори, що впливають на ціну проїзду — це величезна кількість пасажирів-пільговиків, непотрапляння до бюджету грошей від реклам у метро та низька вартість проїзду, — каже голова комітету "Кияни за громадський транспорт" 30-річний Михайло Барашков.

На скільки потрібно підвищити проїзд, щоб метро стало самоокупне?

— Якби хоч 50-70 відсотків коштів від реклами йшло метрополітену, він працював би без збитків. Та все ж проїзд має бути дорогий.

Робота у метро досить шкідлива й вимагає кваліфікації. Зарплата машиніста близько 5 тисяч гривень. У Москві машиністи отримують десь по 20 тисяч гривень. Тому в ціну треба закласти підвищення зарплати працівникам та модернізацію інженерної інфраструктури.

Що найдорожче в утриманні метро?

— У метрополітені багато працівників — на станціях, у ремонтній службі. Їм треба платити. По-друге, дорого обходиться ремонт і обслуговування ескалаторів на глибоких станціях. І третє — витрати на електроенергію. Ступінь зношеності вагонів і колій поки що безпечний, але ситуація погіршується. Що далі, то важче буде вирішувати технологічні проблеми.

Які зараз найбільші проблеми в метро, окрім фінансових?

— Перевантаженість пасажирами. Частота руху на червоній Святошинсько-Броворській лінії максимально допустима. Станцію Вокзальна часто доводиться закривати на вхід через тисняву. Перевантажені переходи між станціями.

Місто не може побудувати нові станції, що розвантажили б лінії. Потрібно якось реагувати, зокрема підвищувати ціну за проїзд. Більшість не відмовляться від метро, бо альтернатива йому відсутня. Але дехто уникатиме зайвих поїздок.

Як можна покращити метро в найближчий час без великих ресурсів?

— Уся цивілізованість метро закінчується, коли людина на вході й виході стикається з базарною торгівлею — ятки, кіоски, гори сміття. Слід припинити потурання міліції, яка кришує цей бізнес.

Можна запровадити різні варіанти оплати проїзду. Наприклад, більше їздиш — менше платиш. Потрібні не тільки місячні проїзні, а й піврічні, річні. Обов'язково — добові проїзні, як у кожному поважному туристичному місті.

Зараз ви читаєте новину «Більшість не відмовляться від метро, бо відсутня альтернатива». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути