До кінця року подорожчає проїзд у столичному метро, кажуть у комунальному підприємстві "Київпастранс". Нині проїзд коштує 2 грн. Мав би 3,5-4 грн, вважають у міськдержадміністрації.
— Фактори, що впливають на ціну проїзду — це величезна кількість пасажирів-пільговиків, непотрапляння до бюджету грошей від реклам у метро та низька вартість проїзду, — каже голова комітету "Кияни за громадський транспорт" 30-річний Михайло Барашков.
На скільки потрібно підвищити проїзд, щоб метро стало самоокупне?
— Якби хоч 50-70 відсотків коштів від реклами йшло метрополітену, він працював би без збитків. Та все ж проїзд має бути дорогий.
Робота у метро досить шкідлива й вимагає кваліфікації. Зарплата машиніста близько 5 тисяч гривень. У Москві машиністи отримують десь по 20 тисяч гривень. Тому в ціну треба закласти підвищення зарплати працівникам та модернізацію інженерної інфраструктури.
Що найдорожче в утриманні метро?
— У метрополітені багато працівників — на станціях, у ремонтній службі. Їм треба платити. По-друге, дорого обходиться ремонт і обслуговування ескалаторів на глибоких станціях. І третє — витрати на електроенергію. Ступінь зношеності вагонів і колій поки що безпечний, але ситуація погіршується. Що далі, то важче буде вирішувати технологічні проблеми.
Які зараз найбільші проблеми в метро, окрім фінансових?
— Перевантаженість пасажирами. Частота руху на червоній Святошинсько-Броворській лінії максимально допустима. Станцію Вокзальна часто доводиться закривати на вхід через тисняву. Перевантажені переходи між станціями.
Місто не може побудувати нові станції, що розвантажили б лінії. Потрібно якось реагувати, зокрема підвищувати ціну за проїзд. Більшість не відмовляться від метро, бо альтернатива йому відсутня. Але дехто уникатиме зайвих поїздок.
Як можна покращити метро в найближчий час без великих ресурсів?
— Уся цивілізованість метро закінчується, коли людина на вході й виході стикається з базарною торгівлею — ятки, кіоски, гори сміття. Слід припинити потурання міліції, яка кришує цей бізнес.
Можна запровадити різні варіанти оплати проїзду. Наприклад, більше їздиш — менше платиш. Потрібні не тільки місячні проїзні, а й піврічні, річні. Обов'язково — добові проїзні, як у кожному поважному туристичному місті.
Коментарі
2