Кілька тижнів тому газета "Нью-Йорк Таймз" опублікувала дослідження одного коміка, який вирішив збільшити кількість своїх прихильників в інтернеті за гроші. Він купив "голоси" 200 тис. шанувальників за $424 у соціальній мережі "Твіттер". Вчинок прокоментував так: "Коли люди бачать, що в тебе багато фанатів, вони думають: цей артист і справді популярний. Варто замовити квиток на його концерт".
"Чорний ринок" соціальних мереж створює можливості для розвитку нового бізнесу — фальшива популярність за гроші замовника. За $20 ви можете отримати 500 прихильних друзів на "Фейсбуці" протягом трьох днів. Так само у "Твіттері" та на "Ютубі".
Нещодавно "Фейсбук" оголосив, що із 995 млн користувачів приблизно 9% підпадають під категорію "правопорушників". "Твіттер" наводить конкретну статистику: з 19 млн прихильників президента Обами на цьому сайті 70% — несправжні. Або 7% із 29 млн фанатів співачки Леді Ґаґа — неіснуючі.
Мій колишній колега з книжкового видавництва Пітер кілька років тому створив веб-сайт. Пропонує клієнтам на замовлення робити книжкові огляди. Спочатку люди обурювалися, що цей інтернет-ресурс руйнує справжній зв'язок між письменником і критиком. Адже в Америці більшість книжкових оглядів для поважних видань пишуть професійні критики, яких неможливо підкупити. На це Пітер відповідає: "Я чистий капіталіст. Ти платиш — я продаю". І його сайт приносить майже $10 тис. щомісяця. Більше того, попит на ці послуги постійно зростає.
Виглядає так, що в сучасному світі, щоб мати статус "хто-небудь", треба бути "ким-небудь" в інтернеті. Для багатьох такий он-лайновий статус абсолютно не відповідає величині особистості. Але тенденція така, що все більше людей готові платити за інтернет-популярність. І поки що розцінки за фальшиву славу не дуже високі.
Коментарі