понеділок, 29 серпня 2011 08:09

"Розігнати нас розігнали, а нової роботи не дав ніхто"

Автор: фото: Ірина ПАТЛАТЮК
  Жінка продає каву із розкладного столика на 144-му кілометрі траси Київ–Одеса поблизу Жашкова. Раніше уздовж дороги стояли торговельні намети та кіоски
Жінка продає каву із розкладного столика на 144-му кілометрі траси Київ–Одеса поблизу Жашкова. Раніше уздовж дороги стояли торговельні намети та кіоски

Рік тому на 144-му і 148-му кілометрах автодороги Київ — Одеса поблизу Жашкова знесли стихійний ринок. Казали, що через нього на дорозі стаються аварії. 300 людям, які там працювали, обіцяли дати роботу на міських ринках. Проте більшість туди не пішли. Продавці потроху повертаються торгувати на трасу.

Близько 15.30 іду від Жашківського автовокзалу до АЗС. На узбіччі торгують дві жінки,  дорогою зустрічаю третю — несе сумки із термосами.

— Розігнати нас розігнали, а нової роботи не дав ніхто, — говорить жінка років 35. Ім'я не називає. Поруч із нею — скутер. На ньому багажник із біляшами, на столику поряд стоять термоси з гарячою водою, банки з кавою і пачки чаю. — Я тут 15 років проторгувала. Куди я піду? На базарах у Жашкові наші біляші й кофе нікому не треба. Я постійно питаю, чого нам не зроблять тут офіційний ринок. Траса — це завжди свіжа копійка. І водітєлі довольні були, стане, кави вип'є, перекусить. Тут торгували жінки, хто з дітьми без чоловіків лишився. Їм хватало на сім'ю, на навчання дітям, садіки.

Жінки стоять одна від одної за кілька десятків метрів. Уночі продавців на трасі більшає.

— З доброго життя ми б сюди не йшли, — каже жінка років 45. — У такому возрасті я на заробітки вже не поїду. Приходиться торгувати тут. Роблю як для своєї сім'ї. Водітєлі нас знають давно, купляють без опаски. А міліція гонить постоянно. Буває таке, що приїжджає машина й гребуть усіх, кого бачать. По кущах із наручніками бігають, шукають, хто з продавців поховався.

Щоб побудувати новий ринок поблизу траси, треба понад 13 млн грн. У міському бюджеті таких коштів не знайшли.

— Ми всім запропонували робочі місця на ринках міста, — каже заступник голови Жашківської райдержадміністрації Сергій Дорошенко, 48 років. — Працювати в Жашкові залишилися не всі — хто в Київ поїхав, хто за кордон.

У обласній Державтоінспекції кажуть, що аварій на трасі поменшало.

— Відтоді, як ринок демонтували, там загинула одна людина, а за 2009-й, коли там торгували, загинули чотири особи. Водії залишали автомобілі й перебігали дорогу в недозволених місцях, щоб щось купити, це й ставало причиною ДТП, — каже Володимир Ліщенко із обласної ДАІ.

Минулого року в Софіївці Золотоніського району так розігнали стихійний ринок на трасі. Замість нього побудували критий навпроти. Проте більшість торгівців біляшами досі продають при дорозі. Кажуть, що ходити по пиріжки на ринок ніхто не буде.

Харчі забруднюються пилом

— Ми не перевіряємо якість продуктів, які реалізують на трасі, — говорить головний державний санітарний лікар Жашківської СЕС Ігор Вініцький, 35 років. — Люди, які купують там харчі, не можуть бути впевнені у наслідках для свого здоров'я, захворіти можна на що завгодно. Навіть той самий сальмонельоз. Невідомо, де і в яких умовах готують ту їжу, реалізатори не мають санітарних книжок.

Харчі забруднюються вихлопними газами і пилом із дороги.

 

Зараз ви читаєте новину «"Розігнати нас розігнали, а нової роботи не дав ніхто"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути