Черкаська міськрада затвердила генплан розвитку міста на найближчі 20 років. За ним хочуть винести залізничний вокзал за місто, намити ділянку в районі станції "Панське" для житлової забудови та побудувати ще один міст через Дніпро.
Про переваги й недолік генплану розповідає архітектор Федір Гонца, 36 років.
— Я не можу пригадати жодного міста, де б із центральної частини переносили вокзал, який склався там історично: ні Москва, ні Київ, ні Вінниця, ні Полтава, ні Львів. Автомобільний і залізничний вокзал повинні бути зв'язані — люди приїжджають одним транспортом, пересідають на інший. У нас уже є прецедент, коли винесли автовокзал і таким чином зробили його "мертвим". Так само буде із залізничним. До всіх заводів у нас підведена залізниця. Ця залізниця для них і лишається, виноситься вокзал для пасажирів. Замість залізниці в нас виникне магістраль, яка проходитиме лише промисловими зонами.
Навіщо намивати території в районі Черкаси-2 поблизу станції "Панське"?
— Це ідея ще з минулого генплану 1984-го. Вона вже років із 30 витає в повітрі. Замість того, щоб розвивати Черкаси в напрямку Сміли, ми намиваємо нові території. Спочатку були обмеження, начебто то земля сільськогосподарського призначення. Але ж бачимо, що поступово там створюються заводи, склади, якісь логістичні центри. Туди пхають промисловість, а намивають людям. Бо їм що? Дує над Дніпром вітер — нехай дує. Фактично людей виселяють на воду, а промисловість у достатньо нормальних умовах, бо це менші затрати і відповідно більший кеш: хто платить, той і замовляє музику.
Чи справді зменшиться частина промислових територій, а місто перетвориться в рекреаційну зону?
— Промислові території зменшаться в центральній частині міста, натомість на околицях виникнуть нові. Усе узбережжя — від мосту і до Червоної Слободи — має бути рекреаційною зоною із пляжами, парками, набережними. Але як туди доїхати? Якщо навіть із Черкас, добиратися треба через Червону Слободу.
Що не врахували в новому генплані?
— Я не побачив розвантаження центру, Гоголя як була другорядною вулицею, так і лишається. У нас проблема в тому, що весь транспорт валить по Шевченка. Щоб людям їхати з Митниці, так само доведеться добиратися через все місто, а варто було підключити Гагаріна до виїзду. Це б зменшило навантаження на пасажиропотік і наситило б ту вулицю, бо вона "мертва". І те, що там не ходить так як треба транспорт, — це проблема. Причому тупікова. Новий генплан не вирішує питання пішохідних вулиць. У Вінниці дві вулиці такі й площа, у нас — нічого подібного немає. Хотіли щось із Хрещатика зробити, типу черкаський Арбат — вийшла банківська вулиця, яка після 18.00 — "мертва". Я бачив генплан 1984-го, більша частина його нереалізована. Сподіваюся, що і цей так само не реалізують.
Коментарі