"Тойота Пріус" киянина Владислава Варченка, 38 років, витрачає 4 л бензину на 100 км пробігу. Авто має два двигуни — електричний на 60 кінських сил та потужніший бензиновий. Вони працюють на пальному та зарядах акумуляторів.
— В Україні цю модель не продають, — каже він. — Я замовив у США. З доставкою та митними платежами обійшлася у півтора разу більше, ніж коштувала в Америці — 34 тисячі доларів. Але вона вигідна.
У місті, рухаючись повільніше 60 км/год., автомобіль їде на електричній тязі. На вищій швидкості або після розрядки акумуляторів умикається 1,5-літровий бензиновий двигун. Попутно він заряджає батарею.
Київськими дорогами В"ячеслав їздить не швидше 80 км/год. Машині цілком достатньо електродвигуна. За містом — 100 км/год. Бензиновий двигун працює постійно. Перед світлофором чи в заторах він глохне. Авто знову переходить на електричну тягу.
— Я попервах лякався, — згадує водій. — Зупинюсь десь на перехресті — і не відчуваю движка. Так ніби машина заглохла. Згодом звик.
Авто-гібрид важче за звичайне бензинове. Електродвигун та ємний кислотний акумулятор додають кількасот кілограмів. В"ячеслав їздить обережно, щоб уберегти від пошкоджень підвіску в разі, якщо авто на високій швидкості утрапить у вибоїну чи наскочить на "лежачого поліцейського".
Ресурс акумулятора "Тойоти Пріус" вистачає на 200 тис. км. Новий фірмовий коштує $4,5 тис. Хоча за кордоном нову батарею ставлять за $1 тис.
На одній заправці проїхав дві тисячі кілометрів
— Бензиновий двигун не дуже потужний, — каже Варченко. — Зате машина може різко зірватися з місця і за дев"ять секунд розігнатися до 100 кілометрів на годину. Як на мене, це хороше авто і для міста, і дальніх поїздок. Якось я за раз проїхав дві тисячі кілометрів. Жодних збоїв, зупинок. Лише раз дозаправився бензином.
За два роки Владислав проїхав на "тойоті" 90 тис. км. Порівняв зі схожою моделлю на бензиновій тязі. Виявилося, що авто-гібрид за рік заощаджує 2,5 т бензину.
— Як накатає 200 тисяч, тоді машина повністю окупить усі додаткові витрати, доставку з Америки, — рахує її власник.
"Хонда Інсайт" Івана Круля, 25 років, зі столичного житломасиву Відрадний теж має бензиновий та електричний двигуни.
— Щойно її купив, — каже чоловік. — На трасі вимучив, щоб розігнати до 160 кілометрів на годину. Хоча, думаю, вона здатна на більше. Просто новий двигун не видає усієї потужності.
"Хонда Інсайт" споживає 4,5 л бензину на 100 км. Хоча американці витрачають не більше 2,5 л.
Киянин Сергій Чернявський, 44 роки, зробив авто-гібрид власноруч. Установив у старий німецький легковик "трабант" 1962 року випуску одноциліндровий бензиновий двигун "хонда" та вітчизняний трикіловатний електромотор. Підключив його до чотирьох 100-амперних акумуляторів. Машина витрачає 1 л бензину на 100 км, розганяється до 75 км/год.
— Якби поміняти електропривід на німецький, мій "трабант" видавав би і 110, — запевняє водій.
Коментарі