Киянин 30-річний Роман продає свій "Опель Спідстер" синього кольору з відкидним верхом. Стоїть поблизу авторинку на Столичному шосе. До Романа підходить чоловік років 35, обдивляється машину. Запитує про стан двигуна та ходової частини.
— За 38 тисяч доларів віддам. Машина ж не просто кабріолет, а ще й спортивна і до того ж рідкісна — таких в Україні лише дві, — каже Роман. — У мене син народився, а машина двомісна, затісна для трьох. Та й узимку на ній по-людськи не поїздиш, дуже низька, сніг заважає. Доводиться брати авто в дружини.
Дах Роман майже не знімає.
— Цього року ще не складав, торік один раз лише. По-перше, я потреби такої не бачу. Зараз сонце світить, а через три хвилини дощ піде. Весь салон замочить. По-друге, ліньки мені його вручну складати. Це займе добрих хвилин 20.
У "Фіата 500С" шкіряний дах можна прибрати за хвилину. Це найдешевший і найменший новий автомобіль зі складаним дахом, який продають в Україні. Машина коштує від 172 тис. грн. Вона у стилі 1960-х, має круглі фари, декоративний хромований бампер і салон "під ретро". Авто нагадує осучаснений "горбатий запорожець".
— "Фіат 500С"— іміджевий автомобіль. Його найчастіше купують чоловіки для своїх дружин, а потім самі на них катаються, — говорить 32-річний Александр Хіральдо Рамірес, керівник відділу продажу в столичному автосалоні "Італавто". — Бо машина гарна, легка в керуванні та вживає менше 6 літрів пального на 100 кілометрів.
У автоцентрі біля метро Видубичі, стоять кабріолети "Опель Астра Н" і "Мерседес Бенц". Усі мають металевий складаний дах. Чотиримісні "опелі" коштують від 275 тис. грн, двомісні "мерседеси" — від 467 тис. грн.
— Автолюбитель, який купує собі кабріолет, уже має авто, й часто не одне, — переконаний директор консалтингової компанії "Кордапрофі" 32-річний Євген Середницький. — Тому машини класу "Опеля Астри" чи "Фольксваґена Еос" українському покупцеві кабріолетів нецікаві. Їм до вподоби розкішніші машини, наприклад, "мерседеси", "бентлі", "мазератті".
35-річна Світлана Яценко із Хмельницького три роки водить чотиримісний кабріолет "Сітроєн С3":
— Це четверте авто в сім'ї. Дуже комфортна машина, особливо влітку. Не потрібно користуватися кондиціонером. Достатньо просто відкинути дах. Але ця автівка не для України. Вулиці дуже запилені. Від фур іде багато пилу та смердючого диму. З-під їхніх коліс у салон може залетіти камінець.
На інтернет-форумах зазначають, що у водіїв авто з відкидним дахом може статися сонячний удар, а також виникнути проблеми зі слухом. Шум від двигуна таких авто разом зі свистінням вітру та ревом автомобілів, що проїжджають поряд, становить 100–110 децибел, а допустима норма для людини — 80.
За 1700 гривень можна добу кататися кабріолетом
Киянин 54-річний Олександр Петрук два роки тому відпиляв від своєї "побєди" 1956 року випуску дах, перефарбував її, а салон обтягнув шкірою.
— На це все витратив 27 тисяч гривень, — говорить. — У перший рік машина окупилася.
Він здає машину в оренду на весілля. За годину бере 300 грн. За місяць має вісім замовлень.
— Зараз ретро-кабріолети в моді, особливо на весілля, бо з ними виходять набагато гарніші фото, ніж із сучасними авто.
Американські кабріолети представницького класу дають в оренду за 400 грн/год., спортивні — за 450–500 грн.
Також кабріолети можна взяти напрокат без водія. Добова плата на авто без даху починається із 1700 грн. Машину заправляє замовник.
Коментарі