— Лише раз за зиму виїхав на трасу — і розбив машину, — говорить киянин 52-річний Василь Ситник. Він у лютому торік поїхав "Деу Нексією" до родичів у Переяслав-Хмельницький. — Коли побачив яму на дорозі, вдарив по гальмах. Машину викинуло на зустрічну смугу. А там нас протаранила "Шкода". Добре, що живі лишилися з дружиною. Ремонт автомобіля обійшовся в 23 тисячі.
Найбільше пригод трапляється, коли змінюються погодні умови — починається дощ або сніг, пояснює 36-річний Сергій Гільов. Працює старшим інструктором у центрі контр-аварійної підготовки "Альфа-Щит".
— Найнебезпечніші перші 5–10 хвилин після зміни погоди. У дощ чи мокрий сніг вода змиває бруд із дороги. Він перетворюється на кашу, по якій машина ковзає, — каже Сергій. — Щоб цього уникнути — прискорюватися, гальмувати та повертати потрібно плавно.
Якщо колесо з'їхало на узбіччя з талим снігом, брудом або сніговою кашею, авто тягне на край дороги. Тоді не можна різко крутити кермо в протилежний бік, аби не виїхати на зустрічну смугу. Варто повертати його повільно. Іноді ситуацію можна прогнозувати. Коли дорога вузька й машина точно зачепить вологе узбіччя, краще заздалегідь скинути швидкість, а кермо взяти закритим хватом із великим пальцем. Слід бути готовим утримати автомобіль, який потягне на край.
На слизькій ділянці дороги зменшують швидкість. Для цього скидають газ і їдуть накатом на передачі. На гальма тиснуть у крайньому випадку. Педаль до кінця не витискають, використовують імпульсне гальмування. Інакше колеса автомобіля заблокуються і його може занести. Повертають на ожеледиці також поступово, а не одним махом.
— Під час руху по сніговій колії, якщо машина не реагує на невеликий поворот керма, крутити сильніше не можна. Водій не встигне вирівняти рульове колесо — авто виїде за межі дороги. Потрібно дивитися, де найнижчий підйом, щоб там виїжджати.
На заміських дорогах узимку нерідко автомобілі перевертаються. Переважно це буває при доланні повороту — центр ваги зміщується в протилежну сторону.
Щоб не завалитися, повертають на маленькій швидкості. Що крутіший поворот — то меншою має бути швидкість.
Потрібно гальмувати перед поворотом і відпускати гальма при обертанні керма. Більшість гальмує і крутить кермо одночасно. Цим створює подвійне навантаження на передню вісь автомобіля. Її після цього несе. Найшвидше перевертаються високі машини. Джипи, наприклад. Зазвичай це відбувається після того, як сходять з дороги боком і впираються колесами одного боку в сніг. Коли не можна цього уникнути, потрібно будь-що втримати прямолінійну траєкторію. Якщо на заміській дорозі не змогли повернути — краще викрутити кермо прямо і з'їхати в поле на прямих колесах. Інакше машина вилетить з дороги боком, у заносі перевернеться, як діжка.
По снігу також не можна розганятися. Тому їздять на першій або другій передачі. Найголовніше — не пробуксувати, тобто не дати колесу вирити під собою яму. Бо після цього машина опуститься в сніг і сяде "на пузо".
Коментарі