Компанія Baker Tilly провела оцінку української газотранспортної системи (ГТС). Її вартість поки офіційно не оголошена, але існує кілька варіантів оцінки - в межах $26-29 млрд.
Про це із посиланням на анонімні джерела пише "Комерсант-Україна" в публікації "Труба зазвучала".
Ця сума повинна стати відправною точкою при створенні газотранспортного консорціуму з російським "Газпромом" з управління ГТС.
Як заявив вчора міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький, компанія Baker Tilly завершила оцінку газотранспортної системи України. Скільки вона коштує, міністр не уточнив, пообіцявши, що цифра стане публічною після прийняття закону про приватизацію НАК "Нафтогаз України": "Цифра є. Закон приймемо і потім озвучимо".
Офіційно в Міненерговугілля, "Нафтогазі" і "Газпромі" вартість української ГТС не коментують. Наталія Полянська з Baker Tilly повідомила виданню, що "Нафтогаз" заборонив компанії коментувати результати. Але джерело у профільному міністерстві розповіло, що аудитор підготував кілька варіантів оцінки. Вартість ГТС і підземних сховищ газу (ПСГ), згідно з ними, коливається в межах $26-29 млрд.
"Ця цифра повинна бути використана під часпереговорів з Росією з питання створення спільного підприємства. Ми пропонуємо, щоб з українського боку до статутного фонду СП була внесена ГТС з підземними сховищами газу (ПСГ). Російська ж сторона в обмін на 50%-у частку в підприємстві може надати нам знижку в розмірі 12-15 мільярдів доларів і гарантувати завантаження труби, - розповів співрозмовник видання. - Це дозволить нам чотири роки отримувати російський газ за ціною 260 доларів за тисячу кубометрів".
Українська ГТС вже двічі оцінювалася: у 2007 році - у $24,8 млрд, у 2009 році - в $9,9 млрд. Джерело видання у "Нафтогазі" вчора підтвердило: оцінка показала, що ГТС коштує близько $26-29 млрд.
"Попередні оцінки були набагато меншими, але вони не враховували безлічі важливих чинників, таких, наприклад, як вартість здійснення аналогічних трубопровідних проектів у Європі сьогодні", - заявило джерело в компанії.
За його словами, попередні оцінки робилися виходячи з початкових капіталовкладень у ГТС за вирахуванням зносу. А нинішня - враховує маржинальний прибуток, який здатна генерувати ГТС, її значення для постачання Європи газом і вартість аналогічних конкуруючих проектів.
Коментарі
7