Російсько-український проект Ан-148 втратив першого іноземного замовника. М'янма, яка замовила два літаки ще в 2009 році, відмовилася від контракту.
Зараз Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) шукає покупців на вже побудовані лайнери.
Контракт на поставку двох пасажирських літаків Ан-148 з англомовною кабіною і всієї супровідної документації англійською мовою для Міністерства оборони М'янми був підписаний ще в 2009 році. Це був перший контракт на поставку лайнера, підписаний ОАК і реалізований без використання лізингових схем. До цього маркетингом літака займалася лізингова компанія "Ільюшин Фінанс Ко." (ІФК). Постачання літаків до М'янми планувалося почати в 2010 році. Однак уряд цієї азіатської країни не вніс перший платіж за літаки, запевняє джерело, знайоме з перебігом угоди.
ФОТОРЕПОРТАЖ: У Вінниці показали українські літаки "Дельфін" та "Фермер-300"
Офіційний представник ОАК відзначає, що зараз "ведуться переговори з потенційними замовниками з постачання двох лайнерів з англомовною кабіною". За його словами, один літак вже зібраний, інший перебуває у високому ступені готовності. Проблеми могли виникнути і через катастрофу Ан-148 у березні цього року, в якій загинули два пілоти з М'янми. Лайнер здійснював випробувальний рейс за маршрутом Воронеж - Ліски - Острогожськ - Воронеж і звалився на садову ділянку приватного будинку в 165 км від Білгорода в селищі Гарбузова Олексіївського району.
Експерти впевнені, що літаки з англомовною кабіною швидко знайдуть свого покупця.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іран купив в України літак Ан-158 і взяв у оренду два Ан-148
"На літак до Росії стоїть черга, виробник не стане втрачати час на його халепу під конкретного замовника. Він все одно вмить продасть обидва лайнера", - зазначив глава галузевого агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв.
Темпи виробництва Ан-148 значно відстають від початкового графіка, згідно з яким до 2012 року планувалося виробляти до 36 лайнерів на рік. Однак ці плани вже неодноразово коригувалися. Зокрема, цього року Воронезький авіазавод зможе зібрати лише п'ять таких машин.
Коментарі