Ексклюзиви
Середа, 14 листопада 2018 16:05

Знижки, штрафи і перспективи - подробиці про закони для євробляхерів
5

Минулого тижня Верховна Рада прийняла у другому читанні закони №8487 і №8488, які знижують акциз на ввезення нових та вживаних автомобілів. Приводом до прийняття став мітинг євробляхерів 7-8 листопада в урядовому кварталі. Страйкарі вимагали прибрати коефіцієнт віку в формулі розрахунку акцизу. Нові закони мали задовольнити вимоги євробляхерів і зробити розмитнення автомобілів доступним.

Які податки закладені в ціні автомобіля?

Ціна кожної машини складається із його відпускної ціни із заводу-виробника і податків держави, куди їх ввозять. Серед останніх - акциз, ввізне мито, ПДВ і збір до Пенсійного фонду.

Ввізне мито зараз становить 10% від вартості машини. Акцизний збір для різних типів транспортних засобів нараховується по-своєму, залежить від типу транспортного засобу, об'єму двигуна, його типу (дизельний або бензиновий), віку автомобіля. Базова ставка акцизу на бензинові авто – 100 євро, на дизельні – 120, на електричні – 0 до 1 січня 2019-го. Податок на додану вартість – фіксований, 20% від вартості авто. Пенсійний збір – 3-5% від вартості машини.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Голова спільноти євробляхерів спалив свою іномарку

Наприклад, у вартості легковика з бензиновим 1,6-літровим двигуном, що коштує в нас 13,2 тис. євро – 3,1 тис. – податки. А саме: 2,2 тис. євро – ПДВ, 427 – акциз, 500 євро – ввізне мито.

Вартість вживаних авто також формується за такою схемою. Але, за теперішнім законодавством, не можна ввозити машини, що не відповідають екологічним нормам Євро-5. Іншою є податкова формула нарахування платежів і зборів. Скажімо, у ціні 5-річного автомобіля із двигуном 1,6 за 7 тис. євро податкова складова становитиме 5,1 тис. А саме: 2 тис. євро ПДВ, 2,6 тис. акцизу, 511 євро ввізного мита. Виходить, що куплене за кордоном відносно свіже авто дорожчає на 5 тис. євро, до 12 тис.

Як зміняться податки?

Відповідно до нового закону, базовий акциз для нового легкового автомобіля з бензиновим двигуном становитиме 50 євро, з дизельним - 75 євро. Ставку акцизу для автомобілів із бензиновим двигуном об'ємом від 3 літрів підвищили до 100 євро, для дизельних об'ємом від 3,5 літрів – до 150 євро. Ввезення вживаних авто віком не обмежують.

Для розрахунку вартості податків створили таку формулу — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску та об'єму двигуна машини. Зараз за 5-річний VW Golf потрібно платити 6030 євро податків, за новим законом — 3680 євро. Якщо ж взяти конкретні податкові платежі, то за згаданий вище 1,6-літровий 5-річний автомобіль за 7 тис. євро вони зміняться із 5 тис. євро до 2,5 тис. Акцизний збір стане на рівні 400 євро, ПДВ – 1,5 тис. євро.

Інфографіка: Дмитро Скаженик
Фото: Дані підготувала Надія Поліщук
Volkswagen Golf
Audi А4
BMW 525
Volkswagen Passat

Скасували заборону на ввезення автомобілів, що не відповідали нормам токсичності Євро-5. Можна буде імпортувати машини будь-якого віку. Наприклад, розмитнення дизельного Hyundai Tucson 2005 року з 2-літровим двигуном за 3958€ обійдеться у 3 607€, раніше - 6 440€.

16-річну Toyota Camry з 3-літровим двигуном вартістю 3935€ можна розмитнити за 4 139€. За минулим законодавством заплатити за розмитнення довелося б 19 078€.

Автор: Дані підготувала Надія Поліщук
  Інфографіка: Дмитро Скаженик
Інфографіка: Дмитро Скаженик

Чи набув чинності закон?

Ні, ще не набув. Ні депутати, ні експерти не дають чітких прогнозів, коли саме він набуде чинності. Це залежить від голови Верховної Ради та президента. Вони мають їх підписати. Потім має бути публікація в офіційних газетах. Наступного дня після цього закон набуде чинності.

Які пільги діятимуть для бляхерів і як їх каратимуть?

Для євробляхерів встановили терміни для пільгового розмитнення автомобілів. Власники, які розмитнять свої машини протягом 30 днів після набуття чинності закону, отримають знижку у 50%. 25-відсоткову знижку матимуть водії протягом наступних 60 днів. Після цього водії зможуть розмитнити авто без штрафів ще 90 днів, після цього терміну їх почнуть штрафувати.

Законопроект №8488 передбачає збільшення штрафів за перевищення терміну користування автомобілем у режимі транзиту. Тепер штрафні санкції за перевищення строку від 10 до 20 діб складають 8500 грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більш ніж на 30 діб, а також за втрату авто – 170 тис. грн. Також таку машину можуть конфіскувати за рішенням суду.

Можна буде імпортувати машини будь-якого віку

Також закон збільшує штраф за порушення строку перебування автомобіля в режимі тимчасового ввезення (1 рік). За перевищення терміну на 10-20 діб водій повинен заплатити штраф 17 тис. грн, за 30 діб - 85 тис. грн, понад місяць - 170 тис. грн або конфіскація.

Новий закон запроваджує штраф за незаконне користування євробляхою. Перше грошове стягнення складатиме 8500 грн, а повторне протягом року – 17 тис.грн з позбавленням права керування транспортними засобами на 1 рік.

Що міняє закон для вживаних авто ?

Завдяки новому закону зросте ринок вживаних автомобілів. Знижка пошириться не лише на тих, хто хоче розмитнити авто, а й на всіх водіїв, які захочуть купити машину з-за кордону. Також можливе розмитнення без виїзду закордон, на внутрішній митниці, без документів на авто при наявності договору купівлі/продажу авто.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З'явився бот для підрахунку розмитнення євроблях

З такою ж знижкою можна буде ввозити авто і зі США.

"Для власників авто з іноземною реєстрацією закон позитивний, адже він зменшує акциз від 5 до 38 разів, і ще є можливість отримати знижку, - говорить генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Розмитнення машини все одно коштуватиме більше, ніж саме авто

Проте для деяких євробляхерів закон буде і негативним:

"Не всі автомобілі можна буде розмитнити. Наприклад, автомобілі, які купили по підроблених дорученнях та через непевні фірми. Водії просто не зможуть знайти іноземців, які могли б зняти їхні автомобілі з обліку, - каже автоексперт і керівник компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.

Чому незадоволені євробляхери?

Прийняття закону №8487 не задовольнило вимоги євробляхерів. На знак протесту лідер мітингувальників Олег Ярошевич спалив свій автомобіль і розмістив відео у Facebook.

"Активісти незадоволені, бо не враховані наші вимоги. Євробляхери прагнули скасування акцизу на автомобілі, який є корупційним в нашій країні, - говорить учасник попередніх мітингів автомобілістів Владислав Загородній. - У нас розмитнення автомобіля, який у Європі коштує $1500, раніше становило $4000-5000. За новим законом, таке розмитнення коштуватиме $2000-3000. Але при цьому розмитнення машини все одно коштуватиме більше, ніж саме авто. У Польщі ж розмитнення автомобіля коштує до 500 доларів, у Литві - до 100".

Як зміниться вартість нових машин?

"У порівнянні з минулим законодавством, нові автомобілі ввезені з-за кордону трохи подешевшають. Зменшення податку сприяє зменшенню вартості автомобіля", - повідомляє автоексперт Олег Назаренко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Цей законопроект не легалізує "євробляхи - що передбачає закон 8487

Наприклад, акциз на нове авто з бензиновим двигуном об'ємом 1,5 л становитиме 75 євро, за минулим законодавством – 94,50. Акциз на нове авто з бензиновим двигуном об'ємом 2,5 л дорівнюватиме 125 євро, за минулим законодавством – 690.

Що зміниться у ціні електромобілів?

У законі передбачено введення акцизу на електромобілі, який був скасований 8 грудня 2017-го. Тепер акциз на ввезення вживаних електромобілів складатиме 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора.

"Цей закон не дуже вплине на вартість електромобілів, - говорить автожурналіст Тарас Брязгунов. - Навіть в Tesla, що має потужність батареї не більше 100 кіловат-годин. Таким чином максимальна вартість акцизу для електрокарів становитиме не більше 100 євро. Це набагато менше, ніж акциз для бензинових автомобілів".

Чиновники звернулася до уряду з пропозицією внести транспортні засоби з Росії до переліку товарів, які заборонені до ввезення на територію України.

Зараз ви читаєте новину «Знижки, штрафи і перспективи - подробиці про закони для євробляхерів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 10633
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути
Погода