30 жовтня 1906-го народився італійський автогонщик Джузеппе Фаріна. "Ніно"(таке прізвисько отримав у дитинстві) став першим в історії володарем звання чемпіона світу "Формули 1". За час виступів він брав участь у 35 Гран-прі. Був був першим у 5. Загалом на подіум італієць підіймався 18 разів.
Вперше хлопець сів за кермо гоночного автомобіля у 14 років. Дати покермувати йому дозволив батько. Він керував кузовною майстернею Farina.
Попри любов до автомобілів, Джузеппе закінчив Туринський університет. Отримав ступінь доктора економіки і права. Але 1932-го він стає гонщиком. Брав участь в аматорському гірському ралі на батьківському Alfa Romeo. Під час гонки потрапив в аварію, зламав ключицю. Травма не налякала чоловіка, і 1936-го він вийшов на професійний рівень.
1937-го на Maserati Фаріна вперше перемагає в Гран-прі Неаполя. За результатами сезону, став кращим гонщиком Італії. Це була одна з найзначніших довоєнних перемог італійця.
В автоспорт Ніно повернувся після закінчення Другої світової війни. 1946-го Фаріна виграв Гран-прі націй у Женеві на Alfa Romeo 158. 2 наступні роки, виступаючи на Maserati та Ferrari, стає неодноразовим переможцем гонок серії Гран-прі. Зокрема, у Монако, Женеві та у гонці Мар-дель-Плати в Аргентині.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Замінити 4 колеса за 2 сек: найяскравіші рекорди піт-стоперів "Формули-1"
1950-го відбувся перший в історії чемпіонат світу серії "Формула 1". 44-річний італієць був одним із найстарших гонщиків. Утім, на своєму Alfa Romeo 158 він став першим Чемпіоном світу, здобувши 3 перемоги у 6 європейських етапах.
Після цього тріумфу Фаріна більше не піднімався на перше місце п'єдесталу в підсумковому заліку, хоч брав участь у багатьох заїздах.
Фаріна був набожною людиною. Після гонки незмінно віддавав хвалу своїй покровительці: "Я йду лезом бритви. Діва Марія дозволяє мені не оступитися - так ніби підтримує мене, щоб я не впав".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Народився найвидатніший бразилець усіх часів
1954-го, готуючись до змагання, гонщик травмувався та отримав опіки. Після кількох місяців перебування у лікарні повернувся на трасу. Фаріна втамовував біль за допомогою морфію, і наприкінці цього ж року завершив кар'єру.
Хоч Ніно мав прізвисько "Туринський джентльмен", був відомий агресивним стилем водіння. Він вирізнявся надзвичайною посадкою за кермом: спираючись спиною на задню спинку кокпіта, тримав кермо у практично розпрямлених руках. Керував машиною спокійно, економив рухи та спритно маніпулював дросселем. Фаріна часто створював аварійні ситуації на трасі.
"За кермом він діяв, як безумець, був абсолютно божевільний. Причому, не тільки у гонках, а й на звичайних дорогах, що ще гірше. Я вважав за краще не сідати в машину, якщо за кермом був Ніно", - згадував його колега по команді Alfa Romeo.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гальмували парашутом - встановили перший у світі рекорд швидкості
Життя італійця трагічно обірвалося 30 червня 1966-го. Він помер за кермом свого Lotus Cortina, коли поспішав на Гран-прі Франції. Італійця досі вважають одним із найбільш "жорстких" гонщиків всіх часів.
6 червня 1906-го стартували перші в історії автомобільні перегони Гран-прі Франції. Автоперегони у Франції - найдавніші у світі. Наприкінці XIX ст. здійснювали не кільцеві перегони. 1906-го відбулася перша гонка, що отримала статус Гран-прі - IX Grand Prix de l´A.C.F. Кожне з 12 кіл гоночного треку було завдовжки понад 103 км.
Коментарі