Покарання водіям-пиякам стане жорсткішим. Законотворці хочуть посилити відповідальність за керування автомобілем у стані алкогольного сп'яніння. Покарання пропонують підвищувати в залежності від ступеня сп'яніння. До прикладу, 2 проміле може коштувати 40 тис. грн та 3 роки без права керувати автомобілем. Такий самий штраф - за відмову проходити тест на алкоголь. Усі ці зміни відбуватимуться в рамках стратегії підвищення рівня безпеки на дорогах, яку вчора прийняли у Кабміні на 2018-2020 роки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як вплине зменшення максимальної швидкості у місті на безпеку руху
"Водіння у нетверезому стані - друга за поширеністю причина смертності на дорогах України. Після прийняття стратегії планують дати поліцейським підстави - виявляти і зупиняти транспортні засоби з такими водіями. Мова йде про так звані пункти тверезості, де поліцейські зможуть безпричинно зупинити водіїв і запропонувати пройти огляд на стан сп'яніння. І водій повинен буде пройти цей огляд. Якщо відмовиться, це буде правопорушення", - розповідає Gazeta.ua автоюрист Богдан Глядик.
На його думку, перевірятимуть не постійно.
"Думаю, це відбуватиметься лише в певні години. Про те: де саме і в який час буде перевірка - водіїв повідомлятимуть заздалегідь на відповідних сайтах тощо", - каже експерт.
Керування автомобілем в стані сп'яніння у майбутньому можуть частково криміналізувати, впевнений експерт.
"Поки що незрозуміло, як ділитимуть на адміністративну та кримінальну відповідальність. Чи ти сів за кермо п'яним - і одразу злочинець. Чи буде градація за рівнем алкоголю в крові - незрозуміло. Але впринципі про це ведуть мову", - каже експерт.
Кабінет міністрів України затвердив стратегію підвищення рівня безпеки на дорогах на 2018-2020 роки. Відповідну постанову ухвалил вчора. У цю стратегію увійшли: стандарти проектування будівництва і безпеки на дорогах; швидка медична допомога після аварії; контроль швидкості, технічного стану транспортного засобу; формування поведінки водіїв та пішоходів. До 2020 року завдяки стратегії рівень смертності на дорогах повинен знизитися на 50%, вважають в Укравтодорі.
Коментарі