У разі підписання президентом Віктором Януковичем прийнятих минулого тижня законопроектів в країні почне стягуватися утилізаційний збір на всі види автомобільної техніки.
Про це пише "Комерсант-Україна" в публікації "Приехали".
Як повідомляється, в минулий четвер парламент прийняв у цілому законопроекти №0936 "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів" та №0975 "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів".
Згідно з ними, базові ставки утилізаційного збору будуть становити 5,5 тис. грн для легкових автомобілів, а для автобусів, вантажних і вантажно-пасажирські автомобілів або спецтехніки - 11 тис грн. Остаточний розмір збору буде розраховуватися за допомогою коефіцієнтів.
Таким чином, з нових легкових автомобілів буде сплачуватися сума в межах 4,73-30,2 тис. грн, з уживаних - 9,46-60,5 тис. грн залежно від об'єму двигуна. Плата для решти видів нових транспортних засобів становитиме 8,8-14,74 тис. грн, а вживаних - 17,6-29,4 тис. грн залежно від їх маси, пише видання.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ротація у ЦВК засвідчила дуже тривожні політичні тенденції - експерт
Як повідомляється, сума буде стягуватися з імпортерів при розмитненні, а з виробників - при продажу.
Генеральний директор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко вважає, що введення цього збору буде мати негативні наслідки для авторинку - ціни на автомобілі піднімуться, а сам ринок очікує незначне зниження.
Передбачається, що дані закони набудуть чинності з 1 вересня. Це відбудеться, якщо їх підпише президент Янукович.
Сам збір буде стягуватися після того, як Кабінет міністрів призведе існуючі нормативно-правові акти у відповідність з новими законами, на це йому відводиться три місяці з моменту набуття ними чинності.
Почесний президент "Укравто" Таріел Васадзе каже, що утилізаційний збір - тільки частина держпрограми з активізації розвитку вітчизняної економіки, розрахованої на 2013-2014 роки.
Щорічно в Україні підлягає утилізації не менше 100 тис автомобілів, але до цих пір в країні немає належних потужностей.
"Вартість одного центру з утилізації складає близько 7 млн ??євро. На сьогоднішній день в країні близько 10 млн автомобілів, більше 80% з них старше 13 років. Проводячи утилізацію, ми створюємо умови для оновлення українського автопарку", - каже Васадзе.
Нові правила змушують потенційних покупців, багато з яких добре пам'ятають нещодавнє подорожчання, пов'язане з введенням спецмита, переглядати плани.
Слід зазначити, що не всі автомобілі будуть обкладатися утилізаційним збором.
Відповідно до одного з прийнятих депутатами документів, українські виробники, які мають повний цикл виробництва, що включає зварювання і фарбування, і заводи, що здійснюють промислову збірку автомобілів, звільняються від сплати збору.
Такою опцією вони можуть скористатися за умови гарантування самостійної утилізації та створення необхідних потужностей. У сегменті легкових автомобілів цим критеріям відповідають Запорізький автозавод, "Богдан", "Єврокар" і Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ).
Вітчизняні автовиробники високо оцінюють прийняті документи.
Як повідомляється, імпортери традиційно виступають проти нововведень.
Коментарі
83