На столичній автозаправній станції "ОККО" по вулиці Героїв Сталінграда 29 жовтня відкрили перший пункт підзарядки електромобілів в Україні. Пристрій моделі EVT050 вироблений у Фінляндії. Такі ставлять у Західній Європі на парковках.
Пристрій для підзарядки виглядає як півтораметровий стовп із нержавіючої сталі із зеленою підсвіткою вгорі. Під нею - невеликі дверцята із замком. Щоб зарядити електромобіль, потрібно у адміністратора заправки взяти ключ й відчинити ним дверцята. За ними розміщені дві розетки на 220 В, вмикачі заряду із електронними лічильниками спожитої електроенергії.
На відкриття пункту підзарядки приїхав Олександр Туз, власник американського серійного електромобіля "Тропіка", директор заводу "Титан", що переобладнує серійні машини на електромобілі. Він першим зарядив свій електромобіль.
"Я прибув на майже розрядженому електромобілі. Тут його зарядив. Це зручно. Для зарядки електромобіля достатньо побутової розетки на 220 вольт, яка витримує навантаження 2,5 кіловат. Процес заряду дуже простий. Але не зважаючи на це, ця заправка "Окко" увійде в історію як перша АЗК в Україні із пунктом підзарядки", - розповів Туз.
Він заряджає свій електромобіль вдома та на роботі.
"Буває, заряджаю в магазинах і кафе. Мені тільки раз відмовили, бо мій подовжувач заважав би пішоходам. У решті закладів, коли я запитую дозволу про зарядку електромобіля, на мене дивляться, як на гарну дівчину, що просить поправити їй спідницю й підтягнути колготки. Ще й як погоджуються! Але, звісно, добре було б, аби на парковках та біля великих магазинів були пункти заряду", - сказав Туз.
Пункт зарядки електромобілів повністю заряджає акумулятори за 5-6 годин. Повного заряду вистачить приблизно на 100-150 км ходу машини, залежно від моделі.
Зарядка електромобіля є безкоштовною. За три дні роботи на автозаправці підзаряджали вже 3 машини.
"Це не так уже і мало, бо електрокарів по Україні трохи більше 20. Пункт електрозарядки - це наш експериментальний проект разом із фінською компанією "Енсто", - розповів керівник відділу зв'язків із громадськістю "Концерну Галнафтогаз" - мережа АЗК "ОККО" Олесь Пограничний.
За його словами, мережа першою збудувала великий автозаправний комплекс із магазином у Львові, на вулиці Зеленій.
"Хоча це було тоді дорого. Зараз для більшості заправок це стало нормою. Так само стане нормою пункт підзарядки, адже це дуже зручно. Для власників електромобілів певною проблемою є підзарядка машини - ну, не кидати ж подовжувач із офісу на 16-му поверсі чи квартири. Із збільшенням парку електромобілів буде збільшуватися і кількість пунктів підзарядки. Вони мають бути на АЗС, паркінгах, біля офісів, біля супермаркетів. Я впевнений, що скоро з'являться також пункти швидкісної підзарядки. Але вони значно дорожчі і потребують вже іншого технологічного вирішення", - підсумував Пограничний.
Коментарі
6