Сьогодні, 26 червня 1906 року стартували перші в історії автомобільні перегони Гран-прі Франції.
Автоперегони у Франції - найдавніші у світі. Наприкінці XIX ст. здійснювали не кільцеві перегони. 1906 року відбулася перша гонка, що отримала статус Гран-прі - IX Grand Prix de l´A.C.F. (9-й Великий приз Автомобільного клубу Франції - Gazeta.ua). Кожне з 12 кіл гоночного треку було завдовжки понад 103 км.
Франція була найбільшою автомобільної країною Європи, вона бажала показати весь свій товар у гонках. І після п'яти років участі в Кубку, Автомобільний клуб Франції оголосив, що відтепер у нього буде своя власна міжнародна гонка.
Перше в історії Гран-прі пройшло в передмістях Ле-Мана. Машини їхали по дорогах загального користування. З метою безпеки гонщикам було наказано вивести вихлопні труби своїх машин вгору, щоб не піднімати зайвий пил.
Французи для свого Гран-прі прописали перший в світі технічний і спортивний регламент. Було встановлено максимальна вага стартуючих автомобілів - 1000 кг, але без інструменту, крил, фар і світильників та системи запуску двигуна.
Францію представляли десять автомобільних компаній: Clement-Bayard, Hotchkiss, Gordon-Brille, Darracq, Vulpes, Brasier, Panhard, Grogorie, Lorraine-Dietrich і Renault. З Італії прибули Fiat і Itala, а з Німеччини Mercedes.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 85 років тому відкрили перший кінодром: як це було
У гонці взяли участь 32 автомобілі, які стартували з інтервалом в 90 секунд. Переможцем першого в історії Гран-прі за кермом свого Renault став Ференц Сис. Вже на наступний день після фінішу гонки він позував у автомобілі власної конструкції. За Renault виступали три пілоти: угорець Ференц Сис, "Едмон" і "Річез", під стартовими номерами 3А, 3В і 3С відповідно.
У перегонах не брав участі жоден англійський чи американський автомобіль. Чуток з цього приводу було дуже багато. Англійці вважали, що регламент, придуманий автоклубом Франції, був дуже жорстокий і несправедливий.
4 червня 1896 року 32-річний Генрі Форд провів випробування власного чотириколісного автомобіля. Машину обладнав двоциліндровим бензиновим двигуном потужністю 4 к. с. Випробування проходило в Детройті.
Коментарі