Культова "Шістка" з'явилась на ринку 41 рік тому - 21 лютого 1976 року.
"Для радянського автопрому ВАЗ-2106 став передовим автомобілем. Не лише через потужність і комфортність, а через те, що не потребував настільки частого техобслуговування, як "Москвичі" і "Волги". Він мав набагато менше точок змазки, як ці", - каже Gazeta.ua керівник клубу технічної класики Old Car Service і один з організаторів фестивалю Old Car Land Павло Лозовенко.
Через 10 місяців з початку виробництва - 28 грудня 1976 року - екземпляр цієї моделі став тримільйонним автомобілем, випущеним Волзьким автозаводом. 3 червня 1978 р. - чотиримільйонним.
Автомобіль називали "шаха", "шоха", "шарік", "шістка".
ВАЗ-2106 окремо мав версію для американського ринку - "канадка". Такі автомобілі продавали на канадському ринку. Від звичайних "Жигулів" "американку" відрізняли лише модифікований алюмінієвий бампер від "Ниви". У нього вставили підфарниками - такими були вимоги безпеки експлуатації автомобілів у Канаді.
"Окрім цього, "канадки" мали легкосплавні диски", - доповнює Павло Лозовенко.
Разом з цим ВАЗ-2106 мав й іншу версію - праворульну. Для поставки у Великобританію у вісімдесяті роки седан виробляли з правим кермом.
"У таких "Шісток" дах обтягували вінілом", - каже автоексперт.
"Для експорту також існували версії з коробкою автомат", - додає Лозовенко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Honda S2000 перетворили на "Жигулі"
Силовий агрегат для ВАЗ-2106 з 75 к.с. "зняли" з підготовлюваної у той час до виробництва моделі ВАЗ-2121 "Нива".
З 1993 року автомобіль припинили обладнувати релем миготіння контрольної лампи гальма стоянки.
"Жигулі" 2106 став першим автомобілем у Радянському Союзі, який обладнали індикатором низького рівня гальмівної рідини.
Також вперше для радянського автопрому задні ліхтарі ВАЗ-2106 об'єднали в цілісному корпусі секції покажчиків поворотів, габаритних вогнів, стоп-сигналів, вогнів заднього ходу і катафотів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На фестиваль Old car lend привезли перші машини
Двигун автівки є найпотужнішим серед радянських серійних малолітражних автомобілів - 75 к.с.
ВАЗ-2106 став останнім масовим радянським автомобілем з чотирифарною системою головного світла і з вентиляційними "кватирками" і ковпаками коліс.
ВАЗ-2106 у версії, яку прозвали у народі "пів на сьому", зібрали в єдиному екземплярі для найвпливовішого автомобільного колекціонера СРСР, генсека Леоніда Брежнєва. В автомобілі змінили капот і начепили решітку радіатора від ВАЗ-2107. На той час версію 2107 ще не випускали.
Коментарі