Сьогодні, 25 квітня 1931-го, німецький конструктор Фердинанд Порше заснував автомобілебудівну компанію Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Зараз компанія відома як виробник спортивних автомобілів і автомобілів люкс-класу.
Спочатку на капотах автомобілів був лише напис "PORSCHE". 1952-го з'явився перший логотип. Оленячі роги і смуги темно-червоного кольору — це деталі герба міста Штутгарта, де виробляють авто, і Вюртемберзького королівства (Штутгарт — його столиця). Здиблений кінь в центрі емблеми нагадує про те, що місто Штутгарт заснували як кінну ферму.
Перед початком Другої світової війни, 1939-го, компанія випустила своє перше авто - Porsche 64. З конвеєра зійшло лише три екземпляри моделі.
Під капотом машини - 100-сильний опозитний мотор з повітряним охолодженням. Машина розганялася до 160 км/год.
Під час Другої світової війни компанія працює над військовими машинами. Конструктор Фердинанд Порше бере участь у проектуванні танків "Тигр" і "Пантера" та сомоходок "Фердинанд". Після капітуляції Німеччини, у грудні 1945-го, його заарештували. Порше отримав 20 місяців ув'язнення.
Компанію очолює його син. Під його керівництвом 8 червня 1948-го з конвеєра сходить перша серійна модель бренду — 356. 1,1-літровий 35-сильний мотор, підвіску і коробку передач конструктори запозичили від Beetle. Над дизайном кузова працював австрієць Ервін Коменда. Він розробляв кузови для інших моделей марки.
Новинка стала базою для створення Carrera. Porsche 356 випускали до 1965-го.
У 1951-му з'являється спорткар Porsche 550 Spyder. У 1954-му виходить модифікація моделі з м'яким верхом і прямим лобовим склом.
1963-го на Франкфуртському автосалоні компанія представляє модель Porsche 911. Її оснастили 2-літровим двигуном. Він мав потужність 130 к.с. і працював у парі з п'ятиступінчастою механічною коробкою передач. Через два роки з'явився спортивний варіант моделі. А через три - випустили модифікацію Targa з характерним відкритим кузовом.
В кінці 60-х компанія тріумфує на швидкісних ралі. 1968-го Porsche S-2.2 займає перші два місця на ралі Монте-Карло. 1970-го VW Porsche 914 перемагає на ралі в Монте-Карло. Наступні два роки бере призові місця в ралі Сафарі.
На Паризькому автосалоні 1974-го показали перший Porsche 911 Turbo з кодовою назвою 930. Він мав потужний двигун - 260 к.с. Це зробило його одним найшвидших автомобілів того часу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 41 рік тому випустили "Ниву": як це було
1980-го дебютує Porsche 959 з 2,8-літровим шестициліндровим двигуном з двома турбокомпресорами. Авто має мотор на 450 к.с. Деталі кузова виготовили з кевлару. Комп'ютер керував роботою чотирьох амортизаторів, величиною дорожнього просвіту і розподіляв обертальний момент між осями.
У кінці 80-х на початку 90-х компаіня перестала випускати передньомоторні машини і класичні 911-ті моделі. Замість них ввели абсолютно новий Boxster і 911 (996).
Двохмісний родстер Boxster розвивав 204 к.с. Мав зовсім новий 6-циліндровий опозитний двигун з чотирма клапанами на циліндр. Його встановлювали перед задньою віссю з водним охолодженням.
2002-го з'явився несподіваний для Porsche автомобіль - позашляховик Сayenne. Він став одним з найпопулярніших авто бренду у світі.
2003-го на честь 40-річчя моделі 911 Porsche випустила партію ювілейних купе 40 Fast Years. Вони мали спеціальне забарвлення Carrera GT Silver. Авто оснастили полірованими 18-дюймовими колесами, новою випускною системою. Мотор мав 345 "конячок".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 91 рік тому Volvo випустив свій перший автомобіль: як це було
Всього зробили 1 963 машини - на честь року народження першого 911-го.
2009-го компанія представила серійні Panamera S та Panamera Turbo. Їх потужність 400 к.с. і 500 к.с. відповідно.
У 2010-му презентували стандартну Panamera, яка має 300 к.с. і революційний гоночний GT3R Hybrid. Його потужність 640 к.с.
Зараз компанія у стадії росту і процвітання. Виробляє технічно бездоганні і швидкісні авто.
3 квітня 1885 року німецький інженер і механік Готліб Даймлер здійснив революцію в автомобілебудуванні. 132 роки тому Даймлер отримав патент на одноциліндровий двигун внутрішнього згоряння. Цей дигун внутрішнього згоряння мав особливість - був із водяним охолодженням. Даймлер вирішив одну з найважчих проблем тодішніх двигунів - як відвести від двигуна тепло, щоб він не перегрівався. У моторі Даймлера вода циркулювала навколо двигунного блоку.
Коментарі