Нове покоління японських позашляховиків Nissan X-Trail продають у автосалонах з минулого року. Коштує такий у початковій комплектації – 704,9 тис. грн. Це передньопривідна машина, оснащена бензиновим 2-літровим двигуном, механічною коробкою передач і понад десятком різноманітних електронних опцій, серед яких кондиціонер, електропривід дзеркал, електричні склопідйомники й багато іншого.
Беремо на тест-драйв турбодизельний 1,6-літровий X-Trail із варіатором і переднім приводом у повній комплектації, аби повністю відчути всі можливості моделі. Вартість такого 1,006,7 млн грн.
Знайомство
Зовні модель повністю відрізняється від попереднього покоління. На зміну квадратним різким формам прийшли округлі плавні лінії. Дизайн перегукується із нижчим за класом Qashqai. По центру лицевої панелі – фірмова решітка радіатора японської марки. У емблемі вбудована камера. Бампер машини масивний. Знизу оздоблений стійким до подряпин чорним і сірим пластиком. Фари із лінзами мають вбудовані світлодіодні ходові вогні у формі бумерангів. У капота, ближче до країв, - гострі на вигляд ребра жорсткості. Вони додають автомобілю візуальної міцності й плавно переходять у бічну лінію кузова, що йде під вікнами дверей. Дзеркала, як і у "молодшого брата", оздоблені повторювачами поворотів і камерами кругового огляду. На даху масивні металеві рейлінги для кріплення багажника. Сам дах – скляний. За потреби можна відчинити його секцію, що знаходиться над водієм і пасажиром попереду. Загалом машина виглядає гармонійно. 21-сантиметровий кліренс і великі колеса підкреслюють позашляховий характер автомобіля, а плавні лінії кузова, хромовані елементи, й 5 вбудованих камер дають зрозуміти, що машина непогано пристосована для міста.
Оглядаємо салон
Салон виконаний у двох кольорах – чорному та бежевому. Оздоблений вставками із лакованого глянцевого пластика та хромованими металевими елементами. Сидіння обтягнуті світлою шкірою. Кермо, важіль коробки передач і підлокітник – також. Салон виглядає святково й небуденно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спортивна керованість і яскравий дизайн - тест-драйв Nissan Juke
Верхня частина торпеди – із м'якого пластика. Як і рульове колесо, дизайном вона перегукується із панеллю приладів седана "Ніссана Сентри". По центру торпеди – 7-дюймовий сенсорний монітор мультимедійної системи NissanConnect . Нижче – блок керування клімат-контролем. Він у цього автомобіля двозонний.
Педаль газу чутлива - при найменшому дотику до неї автомобіль жваво прискорюється. Кермо, завдяки підсилювачу, крутити легко.
Ергономіка на місці водія на вищому рівні, ніж у японському Honda CR V чи корейському KIA Sportage. Всі кнопки розташовані у зручних місцях, потрібні важелі знаходиш машинально. Завдяки цьому до машини довго звикати не приходиться. Наприклад, керування світлом салону із кнопок над штурманським ліхтарем, управління всілякими електронними системами винесене у місце ліворуч від рульового колеса. Кнопки на кермі також розташовані у зручних місцях. Хоча ручник у звичному вигляді відсутній, саме на його місці розмітили кнопку електронного гальма. Шкода, що підлокітник не можна регулювати вперед-назад. Однак приємно, що біля нього підстаканники мають як режим охолодження, так і підігріву. Вони під'єднані до кліматичної системи автомобіля.
Після відчинення дверей відчувається велика місткість машини – між передніми сидіннями місця доволі велика відстань. Якщо озирнутися назад, то там – три повноцінні сидіння із більш, ніж достатнім простором для ніг. Додає відчуття вільного місця панорамний дах і великі вікна.
На місці водія сидіти зручно. Сидіння мають електропривід і підігрів. Є невелика бічна підтримка. Кермо має широкий діапазон налаштувань на себе та вгору-вниз. Фіксувати рульову колонку просто.
Панорамний дах можна не лише частково відчиняти, а й за потреби зачиняти чи відчиняти внутрішній ролет із електроприводом.
Ззаду вільно сядуть троє дорослих зростом 2 метри. За потреби – 4 середньої статури. Цікаво, що кожне із трьох сидінь можна окремо підсовувати та змінювати кут нахилу спинки. Якщо опустити спинку центрального сидіння, його зовнішній бік утворить зручний столик із підстаканником. Такими трансформаційними опціями не може похвалитися ні Toyota RAV4, ні KIA Sportage. У корейського кросовера тісніше ззаду. В RAV4 більше місця для ніг пасажира по центру заднього сидіння, бо поздовжній тунель нижчий. Однак загалом у задніх сидінь менше налаштувань.
Висота посадки позаду й можливості для регулювання спинки дає можливість комфортно проводити час у подорожах понад 500-600 кілометрів.
Багажник
Багажник у Nissan X-Trail чи не найбільший серед всіх автомобілів цього класу. Його об'єм 550 літрів. Крім того, він добре спланований і має багато кріплень гачків і петель для кріплення багажу.
Домкрат зручно схований у під пластиковою обшивкою ліворуч від дверей. Запасне колесо закривають два елементи фальш-підлоги. Це дуже зручно. Наприклад, коли багажник завантажений на половину - ближче до спинки заднього сидіння й треба витягнути щось із речей під нею, достатньо відчинити секцію поближче до дверці. До речі, цю секцію можна використовувати як поличку. Її ставлять на ніші над арками задніх полиць. Розетка на 12 вольт - дуже корисна в автомобілях такого класу й позашляховиках. У неї можна під'єднувати компресор, автомобільний холодильник, ліхтар і багато інших часто необхідних у далеких подорожах речах. Гачки, вмонтовані між пластиковими накладками, тримаються на силових елементах кузова, тому витримують достатньо великі навантаження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хороша керованість і багата комплектація - тест-драйв нового Nissan Qashqai
Недоліком багажного відсіку може бути хіба що його світлий колір. Це не дуже практично. Також було б добре, аби він мав яскравіше світло.
Приємно, що задня дверця у автомобіля, який ми тестували, обладнаний сенсорним датчиком. Достатньо піднести руку в районі заднього номера як електропривід відчиняє багажник. Це зручно, коли автомобіль брудний і не хочеться вимазувати руки. Зачинити багажник можна кнопкою в торці дверці.
Рушаємо
Посадка за кермом зручна. Добре видно простір спереду. Як і в нового Qashqai із салону погляд захоплює дутий капот. Бічні дзеркала, до речі, теж дуже нагадують такі, як в "молодшого брата". Оскільки автомобіль обладнаний системою безключового доступу, щоб запустити двигун, достатньо натиснути кнопку біля рульової колонки. Тисну її - і стрілки спідометра й тахометра синхронно відскакують до максимальних показників і в зворотньому напрямі, вмикаються ходові вогні, відчиняються дзеркала, в двигун починає видавати характерний для дизеля гул. Переводжу важіль коробки передач у режим "Драйв" й рушаю. Машина починає рух плавно. Педаль газу чутлива - при найменшому дотику до неї автомобіль жваво прискорюється. Кермо завдяки підсилювачу крутити легко. У порівнянні із бензиновою версією цього автомобіля, двигун працює шумніше. Однак цей звук не нав'язливий. А коли у повільному міському потоці монітор бортового комп'ютера показує 6,4-6,6 літрів дизпалива, то звук двигуна взагалі перестає відігравати будь-яке значення. Це значно менший апетит, ніж у бензинового автомобіля таких габаритів. До речі, доволі цікавою є робота системи "старт-стоп". Вона відключає двигун під час роботи на холостих обертах, наприклад, на світлофорі чи під час невеликих простоїв. Для цього необхідно просто натиснути на педаль акселератора - і мотор запускається.
Не зважаючи на габарити, у місті машина поводить себе впевнено. Керувати нею не складно. Рульове керування на рівень точніше, ніж у корейського кросовера KIA Sportage. Допомагає фірмова комплексна система Safety Shield. Вона виявляє мертві зони видимості й людей у непередбачених місцях біля машини. Як тільки десь біля заднього крила з'являється авто - з того боку миготить яскравий світлодіод на стійці між лобовим склом і дверима. Завдяки цьому можна уникнути аварійних ситуацій. Також ця система повідомляє, якщо водій без увімкнення повороту перелаштувався в інший ряд. Крім цього, подає сигнал, коли водій без перерви проїхав понад 100 кілометрів, пропонує відпочити.
У місті машина жваво прискорюється. Підвіска автомобіля - середньої жорсткості. Вона значно м'якша, ніж у Nissan Juke, але жорсткіша, ніж у Toyota RAV4. При під'їзді до лежачих поліцейських можна не гальмувати, вібрації в салоні не будуть суттєвими. Кліренсу в 21 сантиметр більш ніж достатньо у міських умовах.
Варіатор X-tronic CVT працює дуже плавно. Обирає підходящі передачі, їхнє перемикання не викликає ривків і завивань двигуна. Після увімкнення задньої передачі на екран мультимедійної системи виводиться зображення із камер. При чому видно не лише простір позаду. Є схема автомобіля згори відносно різних завад. Коли виникають перешкоди в районі переднього бампера, передніх чи задніх крил, то і ці ділянки виводяться на екран. Їх охоплюють камери в дзеркалах і емблемі на решітці радіатора.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Великий салон і мала витрата палива — тест-драйв Nissan Sentra
Випробовуємо авто на трасі. Для цього виїжджаємо на дорогу, що веде із Києва до Борисполя. Машина впевнено тримає дорогу. На швидкості 130-140 км/год поводить себе впевнено. При намаганні земітувати різкий поворот кузов автомобіля не кренить. Витрата палива на такій швидкості приблизно така, як у місті. Коли знижую її до 90 км/год - бортовий комп'ютер знижує апетит до 5,7-6 літрів дизпалива. Приємно, що авто у повній комплектації оснащене датчиком дощу і світла. При появі перших крапель дощу одразу вмикаються двірники, при настанні темряви - починають світити фари та ліхтарі.
Проїхавши Бориспіль, виїжджаємо на дорогу в лісосмузі й рухаємося покритими снігом і тонким льодом коліями грунтовки. Завдяки високому кліренсу й хорошій тязі на низьких обертах машина добре справляється із нерівностями. Вийшло навіть заїхати на пагорб. Відчувається, що у позашляхових характеристиках машина програє Qashqai із повним приводом. Однак загалом при проїзді грунтовок із великими ухабами, пагорбів чи грязюки по коліна за кермом машини почуваєся впевнено.
Загалом Nissan X-Trail - це збалансований автомобіль на всі випадки життя. Він чудово підходить для сімей із двома та трьома дітьми. Адже у ньому легко переносяться довгу подорожі, багажник і салон доволі місткий, а електронні системи дають приємне відчуття від керування.
Коментарі