Росія змінила коефіцієнти, на які буде множитися ставка автомобільного утилізаційного збору.
Про це йдеться в останній редакції проекту рішення російського уряду, який відрізняється від першої версії, оприлюдненої у липні, повідомляє "Комерсант-Україна".
Зокрема, базова ставка збору не змінилася - 20 тис. руб. ($620) для легкових автомобілів і 150 тис. руб. ($4,65 тис.) для вантажівок, спецтехніки і автобусів. Змінені коефіцієнти, на які буде множитися ця ставка для різних видів транспортних засобів. Знижені коефіцієнти для фізичних осіб - з 0,15 до 0,1 (тобто з 3 тис. до 2 тис. руб.) Для нових машин і з 0,25 до 0,15 - для авто старше трьох років (з 5 тис . до 3 тис. руб.). Однак оскільки для фізосіб мита не знижувалися, для них збір стає чистим збільшенням фіскального навантаження. Для юридичних осіб помітно знижений коефіцієнт для нових електромобілів - але при цьому збільшений для випущених більше трьох років тому. Замість однієї категорії автомобілів з об'ємом двигуна до 2 тис. куб. см запропоновано дві: до 1 тис. куб. см і з обсягом від 1 тис. до 2 тис. куб. см. Знижені коефіцієнти для всіх категорій вантажних автомобілів і змінений підхід до обкладення автобусів (не від їх довжини, а від обсягу їх двигунів).
Як повідомив виданню глава Мінпромторгу РФ Денис Мантуров, проект постанови про утилізаційний збор відомство передало в уряд 27 серпня.
"Ми сподіваємося, що документ буде підписаний до 1 вересня", - зазначив він.
Цей збір компенсує зниження мит на ввезення автомобілів після вступу РФ до СОТ. Платити новий збір доведеться насамперед імпортерам автомобілів (у тому числі фізособам, для яких мита не змінилися). Російські виробники (включаючи іноземні автоконцерни, що запустили збірку в РФ) від платежу звільняються, якщо візьмуть на себе зобов'язання утилізувати свою продукцію.
Усі зміни щодо ставка автомобільного утилізаційного збору затягнули підготовку проекту рішення: мінтранс порахував початкові збори з вантажівок завищеними і побоювався подорожчання перевезень, мінекономіки наполягало на зниженні коефіцієнтів тому, що надмірні ставки змусять імпортерів завозити техніку через Білорусь і Казахстан (при ввезенні з Митного союзу збір не сплачується).
При цьому через затягування виходу постанови на кілька днів може призупинитися видача паспортів транспортних засобів на автомобілі, що імпортуються, сказали джерела видання на ринку. Якщо постанова буде підписана 30-31 серпня, вихід наказу може припасти на вихідні дні.
"Не виключено, що через це виникне лаг у два-три дні, коли митниця припинить видачу паспортів", - вважають джерела.
Нагадаємо, Україна запропонувала Росії чотири варіанти компромісного рішення, яке дозволить вивести українських виробників під дії утилізаційного збору на автомобілі.
Коментарі
2