середа, 19 квітня 2017 13:04

Легендарна "копійка" радянського автопрому: 14 цікавих фактів про ВАЗ-2101
6

Цього дня побачив світ перший радянський задньопривідний седан, який змінив історію автомобілебудування СРСР. 19 квітня 1970 року з конвеєра зійшли перші 6 екземплярів ВАЗ-2101.

До 1982 року із заводу вийшли 2,7 млн примірників "Жигулів". Окрім цієї назви, ВАЗ-2101 носив імена: "Одиничка", Лада, "Копійка", "Коп'йо".

Автівка розганялась до 140 км/год завдяки 4-циліндровому двигуну потужністю 60 к.с.

До дня народження ВАЗ-2101 Gazeta.ua пропонує добірку цікавих фактів.

 

"Копійкою" седан називали через останню цифру у номері моделі - 2101. Спочатку поширилась назва "Одиниця", а за аналогією й "Копійка".

Сама назва "Жигулі" з'явилась на честь гір неподалік від Тольятті. До цього у журналі "За кермом" тривав читацький конкурс на найкращу пропозицію для назви. Подали 55 тис. пропозицій. Серед назв були "Фіалка", "Меморіал", "Перворожець", "Директивець", "Лада" тощо.

До речі, "Ладою" вирішили називати всі ВАЗи-2101, які йшли на експорт. Справа у тому, що назва "Жигулі" у багатьох мовах мали не завжди коректні переклади. Наприклад, в арабських країнах "Жигулі" співзвучне зі словом "злодій", а в Іспанії - "жиголо". Тому експортні примірники ВАЗ-2101 випускали під назвою Lada 1200.

З появою "Жигулів" з'явились офіційні СТО.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Торіно" замість "Мустанг": 53 роки тому так могли назвати Ford Mustang

"Жигулі" дали народження гаєчному ключу "на 13".

ВАЗ-2101 провокував більше ДТП. Оскільки автомобіль швидше набирав швидкість, а водії часто не справлялись із керуванням.

На Кубі з ВАЗ-2101 робили лімузини і використовували як таксі.

 

"Жигулі" з круглими люстерками заднього виду збирали з італійських деталей.

 

У кузові автомобіля не передбачили можливість знімати крило. Людям доводилось його вирізати і приварювати інше.

У Москві встановили пам'ятник "Копійці". Туди замурували капсулу з посланням нащадкам: "Вам, що живуть у ХХІI столітті, ми даруємо в цьому пам'ятнику мрію мільйонів водіїв століття ХХ-го. Хочеться вірити, що ваші автомобілі вже літають і навіть не вимагають безпосередньої участі в управлінні самого водія. Наші автомобілі для приведення в рух іноді вимагали міцного слівця і кувалди, ваші, хочеться вірити, - тільки комп'ютерної діагностики. Проте, без "Копійки" не було б ваших авто. Не забувайте про це. Ваші автопредки. 07 червня 2004 року".

 

Про ВАЗ-2101 зняли фільм, де навколо автомобіля побудували сюжет. Це комедія 2002 року режисера Івана Диховичного - "Копійка". У сюжеті - історія 30-річного життя "Копійки", яка мандрує від члена політбюро до повії, від пенсіонера до фізика-дисидента.

Прообразом ВАЗ-2101 став Fiat 124. "Італійця" визнали в Європі "автомобілем 1967 року".

 

Багато "Жигулів" укомплектовували свічками запалювання і "нерозбірними" амортизаторами зарубіжного виробництва, під капотами можна було зустріти карбюратори Weber.

На початку випуску на логотипі ВАЗ-2101 зображували сріблясту туру на червоному тлі з підписом Тольятті внизу. Але влада заборонила цю емблему, наказала прибрати напис, бо таке лого демаскує місцезнаходження автозаводу - важливого стратегічного об'єкта.

 
Зараз ви читаєте новину «Легендарна "копійка" радянського автопрому: 14 цікавих фактів про ВАЗ-2101». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі