Власники євроблях закінчили акцію громадянської непокори. Заявили, що хочуть переформатуватися. Знову запротестують, коли законопроекти №8487 і №8488 підпише Петро Порошенко.
Акція власників автомобілів на європейській реєстрації тривала 2 дні. Охопила півсотні міст із різних регіонів країни. Мітингарі перекривали траси регіонального значення, пікетували під Верховною Радою. Окрім накладання вето на прийняті парламентом документи, вимагали зменшити ціну на газ для населення, покращити стан автомобільних доріг України, ввести дієвий держконтроль за вартістю та якістю пального на заправках країни.
"Ці акції євробляхарів не мають нічого спільного з економічними вимогами щодо здешевшання розмитнення. Перекриття доріг - це політичні акції з політичними гаслами. За ними стоять непублічні люди, які будуть кандидатами у президенти. Як правило, подібні політичні об'єднання фінансують, - розказує Gazeta.ua економіст Андрій Новак. - До прикладу, у Києві година стояння для пенсіонерів і студентів обходиться у 200-300 гривень. Євробляхери за такі гроші не будуть виходити на мітинги і тим паче перекривати дороги. Це обходиться набагато дорожче. Чисельність акцій із часом зменшуватиметься, але вони виникатимуть у різних регіонах країни, допоки матимуть фінансування. Людей використовуватимуть як мінімум до виборів президента".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Заблоковані важливі траси і бійки між водіями: як пройшов протест власників євроблях
Організація "АвтоЄвроСила" також заявила про створення політичної платформи. Вона об'єднає усі громадські організації та вирішуватиме проблеми власників автомобілів на іноземній реєстрації.
"На основі суспільної групи євробляхерів формується новий політичний суб'єкт. Рухом євробляхерів охоплені приблизно 3 мільйони українців. Це 10-15 відсотків голосів виборців. Цієї кількості достатньо, щоб презентувати суспільно-політичний рух чи партію. Хтось має плани створити на їхній основі потужний політичний суб'єкт. Його використовуватимуть вз прицілом на президентську кампанію або парламентські вибори", - каже Gazeta.ua політолог Михайло Басараб.
Верховна Рада прийняла у другому читанні закони №8487 і №8488, які знижують акциз на ввезення нових і вживаних автомобілів. Приводом до прийняття став мітинг євробляхерів 7-8 листопада в урядовому кварталі. Страйкарі вимагали прибрати коефіцієнт віку в формулі розрахунку акцизу.
Коментарі