Понеділок, 30 березня 2020 16:00

Коронавірус в Україні: експерт розповів, що зміниться для автомобілістів

Коронавірус в Україні: експерт розповів, що зміниться для автомобілістів
Пік масового дефіциту авто припаде на квітень-липень цього року Фото: freepik

11 березня Всесвітня організація охорони здоров'я оголосила у світі пандемію коронавірусу. Від нової інфекції в усіх країнах страждають та гинуть люди. Держави закривають кордони й обмежують переміщення.

Однак новий вірус торкнувся не лише різних народів, а й ринку автомобілів. Зокрема, українського.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Китайці зробили автомобілі із захистом від коронавірусу

Автовиробники масово закривають підприємства. Після того як розпродадуть запас машин, що встигли виготовити до початку пандемії, в усьому світі розпочнеться дефіцит авто, - говорить директор компанії "Авто-Консалтинг" Олег Омельницький. - Ціни контролюватимуть самі продавці. Вартість змінюватиметься, залежно від конкуренції. Якщо нестача буде в цілому сегменті, збільшуватиметься. Однак, якщо одного бренду бракуватиме, а в інших автомобілі будуть, то через ту ж конкуренцію ціну не підвищуватимуть.

Коли варто очікувати нестачу авто?

Це вже можна помітити. Пік припаде на квітень-липень цього року. Насамперед це стосується європейських брендів, починаючи з Renault, Fiat, Peugeot, BMW, Mercedes, Opel, закінчуючи японськими підприємствами, що мають своє виробництво на території ЄС. Серед останніх - Toyota, Nissan, Hyundai та KIA, завод якого у Словаччині.

Чи існує ймовірність, що ціни на авто в Україні не зміняться?

Вона справді є. Враховуючи те, що найближчим часом у країні спостерігатиметься економічна криза. Саме вона не дасть змоги занадто підвищувати ціни. Однак вартість машин напряму залежатиме від курсу долара. Що більше він зростатиме, то більше падатимуть продажі нових авто.

Яка ситуація із вживаними авто?

У цьому випадку покупець має змогу переключитися на старішу й дешевшу версію. Продажі таких машин також впадуть, але не так суттєво, як нових. В майбутньому, коли обмеження з реєстрацією зникнуть, інтерес до цих машин зросте. Бо не всі зможуть придбати нову. Більше того, вартість останніх зросте через збільшення курсу долара.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як вберегтися від коронавірусу в авто - 3 поради

Які ще фактори впливатимуть на внутрішній ринок машин?

Окрім спаду економіки, можна назвати масову втрату робочих місць. Ситуація непрогнозована. Ніхто не знає, скільки триватиме карантин і які будуть наслідки для бізнесу. Проте ситуація критична і банкрутства будь-якого розміру підприємств неминучі. А саме всі ці працівники - покупці автомобілів.

Які ще негативні наслідки коронавірусу спіткають український ринок автомобілів?

Останнім часом у нас були проблеми з "євробляхами". Нова затяжна кризова ситуація привабить ще більше справді старих машин. Уряд не має системної програми, яка вирішувала б це питання. У них немає жодного бачення українського авторинку. Не варто розраховувати, що якось боротимуться чи змінюватимуть ситуацію в цілому. Деякі салони йсервіси більше не можуть розраховувати на фінансову стабільність. Багато закриються.

Чи можливо зараз зареєструвати авто?

Так. Це стосується лише нових машин, куплених у салонах. Щодо вживаних неможливо оформити зміну власності. Це серйозно застопорить продажі автомобілів. Бо небагато людей погодяться оформити доручення й придбати машину таким чином. Більшість відкладатиме купівлю на кращі часи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Наскільки постраждає від коронавірусу український авторинок - експерт

Наскільки можуть знизитися продажі авто в Україні?

Вживаних - фактично до нуля. Адже ніхто не реєструватиме жодних оборудок з ними. Через карантин впаде і купівля нових машин. Однак минулого тижня продажі автомобілів зросли на 74 відсотки, порівняно з попереднім тижнем. Цьому кілька причин. По-перше, коливання курсу валют. Людям, які мали багато гривень на руках, невигідно було міняти їх на долари. Тому купляли машину. Так намагалися зберегти заощадження. По-друге, майбутній дефіцит машин, а за їхньої відсутності більшості немає чим пересуватися, адже громадський транспорт в такій ситуації ненадійний.

Чи правильно було не давати можливості звичайним громадянам ставити чи знімати з обліку автівки в сервісних центрах МВС?

Це рішення безглузде. Незрозуміло, чим відрізняється працівник сервісного центру від касира в супермаркеті, співробітника банку чи водія маршрутки. Чому їм надали такий привілейований стан, що вони мають змогу зачинитися і не виконувати державні функції, коли інші змушені це робити.

Також при першій реєстрації автівки власник повинен сплатити певний відсоток у Пенсійний фонд. Тому бюджет недоотримає надходжень для пенсіонерів. До цього українці за місяць реєстрували майже 30 тисяч вживаних машин. З кожної по кілька десятків тисяч гривень віддавали Пенсійному фонду. Можна порахувати, скільки держава втратить через непродумане рішення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 9 машин, з якими власники не розлучаються навіть через 15 років

В Україні станом на ранок 30 березня зафіксовано 480 випадків заражень коронавірусом Сovid-19. У 62 пацієнтів інфекцію виявили ​​за останню добу. У світі підтверджено близько 741 тис. випадків зараження коронавірусом COVID-19. Зафіксовано 35 114 летальних випадків. При цьому одужали загалом 156,5 тис. людей.

Зараз ви читаєте новину «Коронавірус в Україні: експерт розповів, що зміниться для автомобілістів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 14834
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути
Погода