Цього дня 1940 року американський інженер і засновник автомобілебудівної компанії Генрі Форд запатентував першу машину у світі із пластику.
До цього жодне підприємство не робило автомобілів із пластмасовими деталями кузова. Форд запропонував таке рішення для зменшення ваги транспортних засобів і вартості. Також інший підхід до використання матеріалів дозволив би заощаджувати гроші автовласникам на утримання машин. Адже для легших кузовів не потрібно було б встановлювати надто потужні двигуни, які споживають чимало пального.
"Цікаво, що інженер пропонував робити із пластика не лише кузови та їхні частини - двері, капот, кришку багажника. Він хотів, аби раму також робили з пластмаси, - говорить Gazeta.ua автоексперт Микола Руденко. - У більшості моделей світу, зроблених до машинах до 1950-х, використовували важку раму. На ній розташовували двигун, колеса з ходовою частиною, а зверху кріпили кузов. Ця рама за вагою була співмірна із кузовом".
1941 року на заводі Ford зробили експериментальну модель із пластмасовим кузовом й іншими деталями. Назви машина не мала. Їй в компанії Ford дали прізвисько "Соєвий автомобіль". Конструкція машини складалася із трубчатої рами. До неї прикріпили пластмасові панелі. Автівка була на 25% легшою за таку ж металеву.
"Не було такого різноманіття пластику, як зараз. Було проблемно організовувати окрему лінію із виробництва цього матеріалу для однієї моделі, - говорить фахівець. - Та й труднощі були не лише з виробництвом пластику, а й з винайденням потрібного типу пластмаси, який би за міцністю не поступався б металу і в той же час був легкий. Тому інженер доручив створити такий матеріал із сільськогосподарських культур. За основу взяли сою. Також у складі матеріалу була конопля, льон, китайська кропива і пшениця. Вага машини становила всього 860 кілограмів."
За основу взяли сою. Також у складі матеріалу була конопля, льон, китайська кропива і пшениця
У серійне виробництво пластиковий Ford 1941 року не пішов. Конструкція потребувала удосконалення. Крім цього, автовиробник Ford кинув усі гроші й ресурси на виробництво машин для війни. Концептуальний "Соєвий автомобіль" на заводі знищили, аби конкуренти не змогли вкрасти рецептуру виготовлення автомобільного пластика.
"Генрі Форд помер 1947 року і не побачив, як його ідею стали масово втілювати в життя, - каже Микола Руденко. - 1960-х у Німеччині стали робити машини із повністю пластиковими кузовами. Із 1970-х бампери більшості на той час сучасних машин теж стали пластиковими. Деякі французькі виробники стали з 1990 років робити із пластмаси передні крила й інші кузовні елементи. Зараз також ця практика є поширеною. Чимало машин мають із пластмаси кришку багажника, дах тощо".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як їде найменший і найдоступніший кросовер Ford - тест-драйв EcoSport
Модель Т компанії Ford стала першою масовою машиною у світі. Із 1908-го по 1927 рік виготовили понад 15 млн цих моделей. Досягти такого результату допомогла розробка першого у світі автомобільного конвеєру. Крім того, це дозволило здешевити модель до $260.
Коментарі