Сьогодні Верховна Рада прийняла у другому читанні законопроекти 8487 про розмитнення автомобілів. За законопроект проголусовало 250 депутатів. Закон набере чинності на наступний день після підписання головою Верховної Ради і Президентом.
Відповідно до нового закону, базовий акциз для нового легкового автомобіля з бензиновим двигуном становитиме 50 євро, з дизельним - 75 євро.
Ставку акцизу для автомобілів з бензиновим двигуном об'ємом від 3 літрів підвищили до 100 євро, для дизельних об'ємом від 3,5 літри – до 150 євро.
Новий законопроект суттєво знизить ціну розмитнення. Наприклад, за минулими правилами акцизний збір з 10-річного автомобіля з 1,5-літровим двигуном становив 2,6 €. За законопроектом 8487 - 750€. Також при ввезенні авто треба заплатити ввізне мито 10% від вартості авто, ПДВ - 20% від вартості машини, а також сплатити збір до пенсійного фонду - 3-5%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як купити автоцивілку, щоб точно отримати відшкодування
Також встановлять терміни для пільгового розмитнення автомобілів на "євробляхах". Власники, які розмитнять свої машини протягом 90 днів після вступу закону в силу, отримають знижку у 50%. На оформлення нерозмитненого авто власник матиме 180 робочих днів.
"Для власників авто з іноземною реєстрацією закон позитивний, адже він зменшує акциз від 5 до 38 разів, і ще є можливість отримати знижку, - говорить генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. - Для організаторів схеми "блях" закон негативний, адже тепер водіям вигідніше буде один раз платити за розмитнення автомобіля, ніж платити посередникам за щомісячний перетин автомобілем кордону. Для імпортерів автомобілів закон також негативний, бо зросте конкуренція".
Суму розмитнення за новими правилами можна буде розрахувати за формулою — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску і об'єму двигуна машини. Зараз розмитнений 17-річний "Опель Вектра" із двигуном на 1,8 літра в Україні коштує майже 150 тисяч гривень. За новими законом, таке авто можна ввезти вдвічі дешевше.
"Цей законопроект не легалізує "євробляхи", - говорить автоексперт Олег Омельницький. - По-перше не всі автомобілі можна буде розмитнити. Наприклад, автомобілі, які купили по підроблених дорученнях та через непевні фірми. Водії просто не зможуть знайти іноземців, які могли б зняти їхні автомобілі з обліку. По-друге, не всі власники автомобілів з іноземною реєстрацією будуть задоволені. Навіть знижка не переконає деяких власників зареєструвати авто".
Вчора понад 1,5 тис. автомобілів на бляхах взяли участь у протесті в центрі Києва.
Коментарі