четвер, 08 серпня 2013 13:52

Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"

Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"
Омельницький: "Машин за старою ціною вистачить до листопада-грудня, а вже з цих місяців почнеться подорожчання". Фото: ua.news.mail.ru

Із 1 вересня цього року автомобілі, зроблені за кордоном, обкладатимуть утилізаційним збором. Залучені від нього кошти витратять на будівництво утилізаційних підприємств, де перероблятимуть старі машини.

Це передбачають закони про введення утилізаційного податку на авто та утилізацію машин. Їх минулого тижня підписав президент Віктор Янукович.

"Через цей законопроект машини іноземного виробництва подорожчають на 6,6-36 тисяч гривень", - каже директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький. Він розповідає про законопроект і його наслідки.

Чи існує в Україні проблема утилізації автомобілів?

Вона не гостра. Адже рівень автомобілізації у нас надзвичайно низький. У країнах Західної Європи на тисячу осіб припадає 400-500 машин, а у нас – 150-180. До того ж, із українських власників мало хто буде здавати машину на переробку. Українці їздять на них до останнього, поки не розваляться повністю. А при необхідності збути старий автомобіль, його можна зняти з обліку в ДАІ і здати як брухт у пункт прийому вторинної сировини. У середньому кузов автомобіля важить 700 кілограм.

Яка тоді головна мета цього законопроекту?

Підтримка вітчизняних автовиробників. Саме вони звільнені від сплати цього податку. По суті утилізаційний законопроект створений для того ж, що і спецмито. Просто зветься інакше. Якби законопроект склали дійсно для турботи про екологію, то критерієм визначення збору був би не обсяг двигуна, а маса машини та вік.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Утилізаційний збір — це податок на автовласників

Чому від цього законопроекту виграє національний автовиробник? Наведіть приклади.

Українські автопідприємства звільнені від утилізаційного збору. Це означає, що вітчизняні машини не подорожчають. Зараз французька "Рено Логан" у базовій комплектації коштує 105 900 гривень, а українська "ЗАЗ Форза" цього ж класу, але у люксовій комплектації - 92 900. Розрив у вартості і так великий, а після введення утилізаційного збору стане ще більшим. Іномарку продаватимуть ще на 8 тисяч дорожче й автолюбителю нічого не лишатиметься, як купити вітчизняне авто.

За яким принципом розраховуватимуть утилізаційний збір?

Головним критерієм є об'єм двигуна. Автомобілі з обсягом двигуна до 1 літра (вартістю до 110 тис. грн) і електромобілі обкладатимуть збором 4,7 тис. грн, машини із 1-2-літровими силовими агрегатами - 7,37 тисячами гривень, авто з 2-3-літровими моторами – 14 тисячами, легковики із 3-3,5-літровими двигунами – 30 тисячами гривень. Утилізаційний збір входитиме у вартість машини в автосалоні. Ним також обкладатимуться вантажівки, автобуси та спецтехніка.

А з власників потриманих машин братимуть утилізаційний збір?

Так, він буде більшим, ніж за нові машини. Наприклад, за іномарку з двигуном обсягом до 1 літра треба буде доплатити 9,5 тисяч гривень, із силовим агрегатом на 1-2 літри – 14 тисяч, з мотором на 2-3 літри – 28 тисяч, з двигуном обсягом 3-3,5 літри – 30 тисяч. Утилізаційний збір призначений лише для тих іномарок, які з 1 вересня цього року перевозитимуть через кордон. Він входитиме у вартість мита потриманих машин. Зараз воно становить 10 відсотків від вартості машини. Із першого вересня буде 10 відсотків плюс утилізаційний збір.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запровадження утилізаційного збору нагадує заздалегідь продуману аферу

Тобто машини подорожчають рівно на стільки, скільки становить утилізаційний збір для конкретної моделі?

Ні, більше. Із вартості автомобіля в Україні сплачують 20 відсотків податку на додану вартість. Через утилізаційний збір вартість машини зросте, а отже, й податок на додану вартість стане більшим. Тобто машини подорожчають на суму утилізаційного збору плюс ПДВ.

Коли варто очікувати подорожчання автомобілів?

Зараз автодилери намагатимуться завезти побільше автівок до 1 вересня. Думаю, машин за старою ціною вистачить до листопада-грудня. А вже з цих місяців почнеться подорожчання.

Чи є утилізаційний збір у розвинутих європейських країнах?

Там є екологічний податок. Він становить 100-300 євро. Податок сплачують під час покупки нового легковика. Там на власника старої машини тиснуть економічними методами - підвищують страховий платіж, підвищують податки. Якщо машина робить великі викиди або не відповідає сучасним нормам, водію не дозволяють її використовувати. Йому вже простіше її утилізувати й отримати знижку на купівлю нової машини.

Яка модель оподаткування власників старих машин підійшла б для України?

Турецька. Відповідно до неї, гроші збору йдуть на висадження дерев і озеленення території. У Туреччині за останні роки завдяки цим коштам засадили деревами сотні кілометрів у гірській частині Півдня. Причому озеленили територію навіть там, де людині дістатися майже нереально.

Зараз ви читаєте новину «Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

29

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути