Середа, 31 березня 2021 18:30

Це категорично заборонено новачкам - інструктор дав нестандартні поради водіям-початківцям

Це категорично заборонено новачкам - інструктор дав нестандартні поради водіям-початківцям
Це категорично заборонено новачкам - інструктор дав нестандартні поради водіям-початківцям фото: autocourses.dp.ua

Мало не кожен, хто отримав водійське посвідчення, відчуває страх під час руху й робить чимало помилок. Страхові компанії продають дорожче страховку для людей, які мають досвід водіння менший за два роки.

Справді водії-новачки часто потрапляють в аварії. Особливо після першого року водіння. Вони розслабляються. Однак існують методики навчання водінню автомобіля, за яких людина стає впевненим шофером вже за кілька місяців практики, - говорить Олексій Наумович, дає приватні уроки з водіння, має 20-річний стаж роботи в автошколі. Він дає поради водіям-новачкам.

Багато новоспечених водіїв роблять помилки за кермом. Переважно через що?

Через паніку. Вона виникає здебільшого через те, що людина відчуває, що не повністю контролює ситуацію. Це означає, що на перших етапах навчання водінню з нею неправильно працювали. Але навіть якщо так, то це можна легко виправити. Достатньо декілька разів перебороти форс-мажорні умови на дорозі. Є безліч прийомів для цього.

Які саме? Назвіть їх.

Найпопулярніший - це зупинити авто серед проїжджої частини. Наприклад, є три ряди дороги. Всі на світлофорі зупинилися. Ви теж. А коли треба рушати, ви стійте. Заглушіть двигун, увімкніть аварійку і стійте. Деякі позаду сигналитимуть, деякі водії сваритимуться. Але зрештою за хвилину всі вас обїдуть. Кілька таких вправ і водій підсвідомо починає розуміти, що нічого боятися на дорозі. Навіть коли перестане працювати двигун, ситуацію можна тримати під контролем.

Що важливо навчитися, перш за все, водію-початківцю?

Відчувати машину. Це стосується всього - габаритів, роботи двигуна, роботи коробки передач і підвіски. Відчувати машину - це знати, чого від неї очікувати під час різних ситуацій. Відчувати габарити - це вміти вести авто за своїм поглядом, це перемикати передачі, без того, щоб очима шукати важіль коробки передач, коли точно розуміти, де пройде машина, а де ні. Розуміти роботу двигуна - визначати навантажений він чи ні, розпізнавати за його темпом і звуком роботи, коли треба перемкнути передачу. Якщо їздите на "автоматі", то теж варто розуміти пікові навантаження на двигун. Інакше машина їхатиме здебільшого на 2 і 3 передачі, швидше зношуватимуться її вузли від нерівномірної роботи й буде більше споживання пального.

Як навчитися визначати габарити?

Найкраще тренуватися заїздити в уявний гараж із покришками за його периметром. Зазвичай інструктори виставляють фішки або старі колеса й тренують учнів заїздити туди. У реальних умовах, якщо водій невпевнений, чи пролізе авто, або чи далеко до завади, то краще не лінуватися й виходити перевіряти. За кілька тижнів таких тренувать все має вийти. Деякі вчать габаритам машини в лісі. Водій їде стежиною так, аби не пошкодити об дерево авто. Але цей варіант підходить не всім, адже існує небезпека пошкодити авто.

Часто можна побачити, що водії-початківці довго не можуть перелаштуватися із ряду в ряд?

Так, вони стоять кілька хвилин із увімкненим поворотом, позаду їм починають сигналити. Вони нервують і можуть спричинити ДТП. Водіям варто розуміти, що більшість водіїв зупиняє найбільше одне, коли інше авто рухається. Тому якщо це безпечно й інші машини не надто близько, можна потроху рухатися із увімкненим поворотом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Злочинцям достатньо легко викрасти такі автомобілі" - юрист розповів, які моделі зникають найчастіше

Кажуть, що поширеною помилкою водіїв-початківців є те, що вони невміло користуються засобами управління.

Так, особливо ручником. Часто бувають аварії, коли машина із незатягнутим до кінця ручним гальмом скочується вниз і таранить інші автівки. Варто ще ставити на передачу й повертати кермо у бік бордюру.

Які найпоширеніші помилки водіїв-початківців ви помічаєте під час руху?

Час від часу пригальмовують під час їзди. Це теж через страх. Вони намагаються постійно скидати швидкість. А власники машин позаду починають сердитися, обганяють їх, підрізають. Через це бувають навіть аварійні випадки.

Які у вас рекомендації для новачків, які керують авто в місті?

Варто думати про інших учасників руху, різкіше та швидше виконувати маневри. Якщо не впевнені у цих маневрах, то краще пропустити транспорт і вже потім розвертатися чи паркуватися. Також не варто їхати в крайній лівій смузі. Навряд новачок може тримати постійною доволі велику швидкість. Його зазвичай необережно обганяють. Це створює проблеми. Крім цього, в місті потрібно бути завжди готовим, що хтось раптово загальмує чи поверне. Таке буває навіть коли здається, що всі рівномірно рухаються.

А що найважливіше?

Думати на 5 кроків вперед. Не варто розганяти авто, якщо в кінці кварталу горить більше хвилини зелене світло чи перемикається на жовте. Зрозуміло, що перехрестя не проскочите й треба буде гальмувати. Краще це робити плавно й заздалегідь. Так само варто слідкувати за поведінкою інших учасників руху. Якщо людина перелаштовується і не вмикає поворотів, то бажано триматися від її авто подалі.

Що порадите на трасі?

Вибрати безпечну швидкість, не вмикати приймач. Краще зосередитися на шумі дороги й двигуна. Бути максимально уважним під час долання поворотів. У жодному разі не йти на обгін під час руху нагору чи згори. Також не варто дуже притискатися до узбіччя. Це категорично заборонено робити. Якщо б хоч одне колесо зачепить грунт, авто може сильно розвернути.

Чи є у вас спосіб, як швидко навчитися бути вправним водієм? Можливо пройти курси контраварійної майстерності?

- Треба просто їздити. Багато їздити. За будь-якої погоди варто їхати, нехай повільно, обережно, але їхати. Саме різні дороги й різні ситуації найкраще дозволяють здобути досвід і потрібні навики.

До яких стресових ситуацій варто бути готовим новоспеченому водію?

Коли зупиняє поліція, наприклад. Більшість молодих водіїв страшенно хвилюються, у них тремтять руки та голос. Варто розуміти, що нічого страшного в цьому немає. Не варто вибігати з-за керма і дзвонити знайомим. Зараз поліція доволі адекватно реагує на питання і в більшості випадків зупиняє авто за справою. Також може бути стресовою ситуація, пов'язана із хамами-водіями. На них можна взагалі не реагувати. Ніби нічого не сталося. На жаль, спільними дорогами їздить чимало неврівноважених. Певним випробуванням може бути парковка. Це варто робити не лише з дотриманням правил. А ще й передбачати наслідки стояння на цьому місці автомобіля, аби був прохід для людей, для відчинення дверей іншим авто, для маневрів іншим транспортом тощо. Чимало пошкоджень автівок відбувається саме на парковках.

Президент Володимир Зеленський підписав закон, який посилив відповідальність за порушення правил дорожнього руху. Зокрема, збільшив покарання за п'яне водіння, перевищення швидкості, непристебнутий ремінь, відсутність шолома у мотоцикліста, неосвітлений номерний знак, розмову по телефону за кермом без гарнітури, порушення правил проїзду перехресть, зупинок, правил обгону, проїзд на заборонний сигнал світлофора. Збільшили штрафи для пішоходів та велосипедистів.

Зараз ви читаєте новину «Це категорично заборонено новачкам - інструктор дав нестандартні поради водіям-початківцям». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 15993
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути