Органи Державної митної служби з п'ятниці призупинили митне оформлення ввезених в країну бензинів, повідомили вчора великі імпортери.
Зараз на кордоні накопичилося близько 22-25 тис. тонн нафтопродуктів, сказав представник концерну Orlen Lietuva (Мажейкяйський НПЗ, Литва) в Україні Ігор Майстренко, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Бензин горить на роботі".
"Починаючи з п'ятниці митниця без пояснення причин відмовляється оформляти імпортний бензин, хоча дизельне паливо розмитнюється в нормальному режимі", - уточнив він.
Цю інформацію підтвердили і в компанії "Кло":
"У митниці немає навіть формальних підстав для заборони розмитнення нафтопродуктів, тому пояснити її дії ми не можемо".
У прес-службі Держмитниці підтвердили виникнення проблем з розмитненням, але більш докладних коментарів не надали.
"Ми все ще на роботі та чекаємо від нашого керівництва хоча б якоїсь оцінки та реакції. Але досі нічого не отримали", - заявили в прес-службі о 21.00.
Імпортери стверджують, що також зверталися до служби з проханням роз'яснити ситуацію, але відповіді не отримали.
У прес-службі "Кло" зауважили, що така ситуація може призвести до підвищення цін на нафтопродукти найближчим часом.
"Нафтотрейдери вже зазнають збитків через простій залізничних складів. Навіть після відновлення імпорту компанії не зможуть забезпечити швидку оборотність коштів, тому будуть змушені залучати кредити. Звісно, ці витрати ляжуть на споживача, і ціни на бензин вже до кінця тижня можуть зрости на 15-17 копійок за літр", - сказав експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
Сьогодні середня вартість Аі-95, за даними компанії UPECO, становить 13,9 грн/л, Аі-92 - 12,9 грн/л, а А-76 - 11,6 грн/л.
Учасники ринку впевнені, що дії митниці означають зміну правил гри на ринку імпорту нафтопродуктів.
"Низка великих нафтотрейдерів отримали сигнал від митниці, що найближчим часом на ринку почне працювати ексклюзивний брокер, через якого відновиться імпорт бензинів", - стверджує директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Це підтверджує і Олександр Сіренко.
"За інформацією, отриманою від співробітників митниці, проблема була створена штучно, щоб потім її вирішити за допомогою єдиної компанії-посередника", - розповів експерт UPECO.
Експерти нагадують, що минулого року виникала схожа ситуація з імпортом вантажів найбільшими роздрібними мережами. Тоді митниця почала затримувати оформлення вантажів таких компаній, як Metro C&C, Auchan і "Спорт Майстер". Вирішити проблему імпортерам вдалося шляхом переговорів з Кабміном.
Коментарі
3